Inköp/logistik/lagerchef

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning:
Mantena Sverige AB är ett dotterföretag i den Norska Mantenakoncernen. Koncernen har 870 anställda fördelade på 9 underhållsenheter i Norge och är ett modernt företag med affärsmässig basis i underhåll av tåg/järnvägsmaterial. Mantenas kunskap och långa erfarenhet inom underhåll av järnvägsmaterial har skapat en unik miljö och en solid kompetens som företaget använder på en bred marknad. Mantenas duktiga personal svarar för att de rätta sakerna blir gjorda - och att det blir riktigt gjort.

Mantena Sverige AB är ansvarig för underhåll av Skånetrafikens Pågatåg av typen X61, detta är en ny tågtyp som ska servas/underhållas i en ny verkstad i Helsingborg.

Inköpschefen skall:
Ansvara för att utföra förhandlingar med leverantörer, godkänna och etablera inköpsavtal samt genomföra materialinköp.
Följa utveckling av inköpspriser och resultat av inköpsförhandlingar.
Säkerställa att Mantena följer EÖS regelverk samt att licensierade tågoperatör följer sina kontrakt.
Budgetering och ekonomirapportering.
Uppföljning av leverantörer, kontrakt och offertförfrågningar.
Säkra en god och ekonomisk riktig leverans av delar och komponenter till Pågatågen.


Utbildning/Erfarenhet
Högskola/universitetsutbildning inom ekonomi/administration/ledarskap. Minst 3 års ledarerfarenhet.
Krav på engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper: självständig och målinriktad, lösningsorienterad och nytänkande, teamorienterad med god samarbetsegenskaper, måste trivas med ett högt tempo och innovativ miljö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mantena Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juni 2009
  • Ansök senast: 21 juni 2009

Postadress

Kölgatan 4
Västerås, 72465

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024