INKÖP/MARKNADSASSISTENT

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Cbiz partner är ett import- och grossistföretag som arbetar med flera av marknadens starkaste varumärken inom tekniska leksaker. Störst fokus har legat på radiostyrda produkter där bolaget är den ledande grossisten i Norden. Bolaget representerar världsledande varumärken som Silverlit, Scalextric, Wowwee och New Bright. Utöver det arbetar man med egna varumärken.

Bolagets produkter återfinns i huvudsak i leksaksbutiker, stormarknader och hos el- och teknikkedjor.

Cbiz Partner AB grundades 1999 och har på drygt tio år växt sig till en stark aktör på den nordiska marknaden. Bolagets huvudkontor ligger i Gränna.

Sedan Miday köpte bolaget 2009 har vi arbetat med att bredda produktprogrammet ytterligare mot leksaker och successivt byggt en organisation för fortsatt Nordisk expansion. Vidare lägger bolaget stor kraft på att anpassa produkterna till de ökade myndighetskrav avseende miljö- och hälsopåverkande tillsatser i elektronik och plast (Leksaksdirektivet).


Arbetsbeskrivning
I rollen som inköps- och marknadsassistent kommer du att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter inom både inköp och marknad. Dina arbetsuppgifter blir bland annat att assistera vid inköp, följa upp inköp och inleveranser, uppläggning och uppdatering av artiklar i affärssystem, ta fram säljmaterial och offerter och uppdatera hemsidan. En spännande tjänst med mycket eget ansvar och högt tempo. Då du kommer att ha daglig kontakt med våra leverantörer är engelska ett krav.

Tjänsten är placerad vid Cbiz huvudkontor i Gränna.

Arbetsuppgifter:
? Assistera vid inköp
? Följa upp inköp och leveranser
? Registrering och uppdatering av artiklar
? Förbereda säljmaterial och offerter

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av inköp och administration. Du ska vara mycket noggrann och serviceinriktad med stor flexibilitet. Att kunna ha många bollar i luften men ändå göra arbetet effektivt krävs i dina egenskaper.

Krav:
Gymnasiekompetens
Engelska flytande i tal och skrift
Körkort B

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom logistik/marknadsföring
Arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter
Finska, norska eller danska som modersmål


Kontaktperson
Har du frågor kontaktar du rekryteringskonsult Bernt Legersjö på tel. 036 - 34 18 62. Du söker tjänsten via experis.se, se länk nedan. Sista ansökningsdag är den 10 mars 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 februari 2014

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024

Planerare / Inköpare,  ANCHOR LÅS AB

Planerare / Inköpare, ANCHOR LÅS AB

6 augusti 2024