OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida med en unik hiss pitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa 350 kollegor med fler på väg in som vill joina oss.
Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi i år hamnade på 20e plats i 🏆Di Gasell🏆 vilket vi är mycket stolta för.
Nu söker vi på Prodea en produktchef till ett stort handelsbolag på webben!
Söker du en trygg heltidsanställning, mycket bra lön med fina utvecklingsmöjligheter?
Gillar du att ha många bollar i luften?
Gillar att du att arbeta med produktutveckling och försäljning?
Är du grym på att komma med erbjudanden och kampanjer?
Har du svarat Ja på dessa frågor så läs vidare!
I rollen som inköps assistent innebär det organisering av allt inköpsarbete samt säkerställa produktens tillgänglighet. Säkra effektiva och kvalitativa inköp och leverans processer tillsammans med inköpschefen. Att skapa och upprätthålla väl fungerande relationer med leverantörer samt andra samarbetspartners som berör denna roll och arbetsinnehåll.
Som inköps assistent skall man tillsammans med inköpschef och övriga kollegor på inköpsavdelningen säkra lagrets optimering för att uppnå företagets mål för bl.a. kapitalbindning, lager omsättningshastighet, inkurans hantering och likvärdiga rutiner som bidrar till lagrets värdering och beskaffenhet.
Du deltar aktivt i det dagliga arbetet på inköpsavdelningen för att säkerställa att följande arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller:
- Delta i avdelningens arbete gällande tidsplanering, aktivitets listor, initiera mål, utveckla inköps strategin, kostnadsbesparingar, genomföra kostnadsanalyser, kostnadskontroller, följa upp och avrapportera resultat och trender.
- Daglig produktionsplanering tillsammans med övriga kollegor.
- Upprätta process- och rutinbeskrivningar samt uppdatera dessa vid förändring.
- Säkerställa att lager, regler, certifieringar och anskaffnings policy följs.
- Vara behjälplig med övriga arbetssysslor inom avdelningen såväl permanenta som temporära.
- Arbeta med inköp av kampanj artiklar tillsammans med medarbetare på
inköpsavdelning och säljavdelningen.
- Uppföljning och bevakning av genomförda inköp samt kontakt med leverantörer.
- Löpande kontakt med företagets medarbetare, kundtjänst och lager gällande
frågor rörande inköpen.
- Ta fram försäljnings statisk för analys och som underlag för framtida inköp.