OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ÖrebroBostäder AB (ÖBO) är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun. Vi har cirka 23 000 lägenheter och 1 000 kommersiella lokaler. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva bostäder med bredd och variation i god boendemiljö. ÖBO har ett uttalat kundfokus och vår vision, Hem för dig, uttrycker vår vilja att möta olika behov och önskemål.
Till vår Ekonomienhet, som totalt omfattar 20 personer, söker vi en inköps- och ekonomiassistent. Som assistent kommer du att ha mycket kontakter med våra leverantörer på olika sätt. Du kommer också att ha interna kontakter med beställare och avtalsägare för att kunna följa upp befintliga avtal. Du kommer även att få delta i arbetet med att ta fram, utveckla och effektivisera rutiner internt samt att jobba med juridiska frågor som kräver underlag eller ytterligare bakgrundsinformation. I arbetsuppgifterna ingår också att sammanställa och ta fram statistik och andra upphandlingsunderlag. Att kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att till exempel identifiera avvikelser i pris och i samband med detta bevaka företagets intressen tillhör också arbetsuppgifterna.
ÖrebroBostäder AB omfattas av Lagen om Offentlig Upphandling och delar av arbetet kommer att innebära arbetsuppgifter inom ramen för den lagen. Företaget upphandlar varor, byggentreprenader och tjänster, men även en del mindre direktupphandlingar spridda över året. Vi köper in varor och tjänster för cirka en miljard kronor per år och vi har cirka 1000 leverantörer. Vid perioder när det är mindre att göra inom inköpsområdet kommer det att finnas andra administrativa arbetsuppgifter som behöver utföras. Eftersom rollen inte finns idag kommer du kunna vara med och utveckla och påverka innehållet. Det är viktigt att du har ett driv och förmågan att arbeta självständigt.
Vi söker dig som…
… har en gymnasieutbildning i botten och är utbildad inom till exempel kvalitetsarbete, inköp, ekonomi eller teknik och har goda kunskaper i Officepaketet, är kommunikativ och kan uttrycka dig i såväl tal som skrift. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av liknande uppgifter och har haft externa kontakter i form av leverantörer eller kunder. För att trivas i rollen tror vi att du har god ekonomisk förståelse och ett ekonomiskt intresse.
Som person är du…
… duktig på att hålla ordning och reda, du är administrativt lagd och tycker om den typen av arbetsuppgifter. Du är prestigelös och har inget emot att ta tag i det som behöver göras. Vidare tar du reda på den information du behöver för att kunna sköta dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du är utvecklingsfokuserad och inte rädd för att ta kontakt med olika personer för att komma framåt i ditt arbete. Du kan även behöva ligga på leverantörer eller interna kontakter för att få in den information som behövs.
Att du har lätt för att samarbete, är självgående, uthållig och strukturerad tror vi är egenskaper som kommer att göra att arbetet fungerar på bästa sätt.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa till Anneli Sundqvist, upphandlingsansvarig, 019-19 43 95 eller till Björn Forsberg, chef ekonomi- och administration, 070-719 42 33. Vi ser fram emot din ansökan senast den 4 juni 2015. Du söker den via Ansök-knappen nedan.
ÖrebroBostäder arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Våra medarbetare tycker att vi är en trygg arbetsgivare, att våra arbeten kännetecknas av ansvar, frihet och variation och att vi har goda utvecklingsmöjligheter och bra arbetskamrater. Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida www.obo.se. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.
ÖrebroBostäder AB tillämpar kompetensbaserad rekrytering och utgår från våra värdegrunder - människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ester Liljedahl, Chef ETK, VDT och Måleriservice
070-7194350
Per-Erik Friberg, Gruppledare Måleriservice
070-7194498
Marie Röjmalm, Chef Kundtjänst / Växel
019-19 42 88
Mona Liljenskog, Ordförande Vision
070-719 46 14
Bernt Andersson, Enhetschef
070-719 46 45
Hanne Andersen, Ordförande Fastighetsanställdas förbund
070-719 42 98
Lilian Hagnelius, Chef Fastighetsskötsel Centrum / Rosta / Vasa
019-19 42 14
Bengt Björndahl, Chef Projektledning
070-719 44 49
Petter Runesson, Chef Fastighetsservice
070-7194446
Åsa Medin, Chef fastighetsskötsel Varberga / Oxhagen
019-19 42 19