Inköps- / Grossistchef till välkänd större koncern inom retail - Malmö

Inköps- / Grossistchef till välkänd större koncern inom retail - Malmö

Arbetsbeskrivning

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Inköps- / Grossistchef till välkänd större koncern inom retail - Malmö


Har du gedigen erfarenhet av Inköp och Logistik / Lager och tycker det vore spännande att axla en tung roll på ett välkänt och branschledande företag inom retail? Vi söker dig som är en affärsdriven ledare med en entreprenöriell ådra och som drivs av utmaningar och utveckling. Du ges en fantastisk möjlighet i denna spännande roll där du dessutom ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
Som Grossistchef är ditt huvudsakliga ansvarsområde att driva och utveckla inköps- och logistikarbetet organisatoriskt och strategiskt. Du utvecklar, förankrar och implementerar inköps- och logistik/lagerstrategier och levererar kostnadsbesparingar och effektiviseringar. Du leder, fördelar arbetet och engagerar ett team om 12 medarbetare.

Vår kund är ett välkänt varumärke med gedigen historia. Det finns stor utvecklingspotential i inköps- och logistikorganisationen och du blir en nyckelperson i att utveckla och bygga för framtiden. Du är uppdaterad avseende branschtrender, marknadsförhållanden och nya teknologier.


Dina främsta arbetsuppgifter:
· Utveckla och bygga sortiment
· Utveckla Inköp och logistik, både organisatoriskt och strategiskt
· Förhandling och avtalsskrivning
· Varuflöden
· Personalansvar – du leder, fördelar och engagerar medarbetare
· Resor till Asien (ca 3 gånger per år)
· Skapa lönsamhet för både moderbolag och fysisk butik
· Ansvara för företagets budget, analyser och rapportering


Din profil:
Du har utbildning inom Inköp / Logistik eller liknande samt minst 5 års erfarenhet i liknande befattning, gärna från retailbranschen. Du har en god förståelse för hela varuflödet från inköp till logistik / lager. Vi ser gärna att du är bevandrad i den asiatiska företagskulturen och en duktig förhandlare. Du har ledaregenskaper och är en naturlig ledare som har lätt för att engagera medarbetare. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Som person är du resultatinriktad, strukturerad och kommunikativ. För att trivas på företaget måste du vara trygg i dig själv och trivas i ett högt arbetstempo. Att samarbeta och skapa goda resultat tillsammans med andra är en av dina viktigaste drivkrafter. Du är professionell och affärsmässig.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på nya huvudkontoret i Malmö. Tillträde efter överenskommelse.

Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin 0733-763 988.




Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 20 januari 2024

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024