OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pricer är det ledande företaget på världsmarknaden för elektroniska pris - och informationssystem för detaljhandeln.Pricer, som grundades 1991 i Sverige, är noterat på Stockholmsbörsen sedan 1996.Vid utgången av 2006 hade Pricerkoncernen ca 100 anställda, varav 50 i utländska dotterbolag och omsättningen för året var drygt 400 miljoner kronor.Under 2006 har Pricer genomfört förvärv av en internationell branschkollega.Då vi är i ett expansivt läge med mycket förändringar behöver vi förstärka vårt team inom produktionsavdelningen.Dina huvuduppgifter blir att planera och administrera beställningar till våra leverantörer gällande färdiga produkter.Då all produktion är outsourcad så importerar vi mycket gods, och därför är kunskap av import & tullärenden meriterande.Tillsammans med inköpsansvarig ansvarar du för upprätthållandet av inkomna offerter och inköpsprislistor, samt viss intern rapportering.Du kommer att ha mycket kontakt med våra säljare (både i Sverige och utlandet), kundorder administration samt lagerfunktionen.Då tjänsten är nyinrättad så finns det stora möjligheter att själv påverka och utveckla rollen.Vi söker dig med arbetslivserfarenhet från inköp & logistik och helst då med internationella kunder och leverantörer.Du har god datavana med erfarenhet av Office-paketet samt erfarenhet av arbete i affärssystem (kunskap i affärssystemet Jeeves är meriterande).Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav.Arbetet kräver stor noggrannhet, gott ordningssinne och att du har förståelse för att det är av högsta prioritet att leveransen når kund i tid.Som person är du serviceinriktad och självgående.Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.proffice.se snarast.Vi behandlar ansökningarna fortlöpande.