Inköps- och avtalsadministratör

Inköps- och avtalsadministratör

Arbetsbeskrivning

Älvkarleby kommun med närmare 9 600 invånare ligger precis där Dalälven möter havet. Här är det nära; till, från och mellan det mesta. Tre tågstationer och täta bussturer gör det enkelt att komma hit; från Gävle tar det 12 minuter med Upptåget, från Uppsala knappt en timme. Och till butiker och annan service är det sällan mer än en kvart.

I dag är vi drygt 700 engagerade medarbetare som arbetar för Älvkarleby kommun och Mod, vilja, respekt och helhetssyn är vår värdegrund och ledord i allt vårt arbete.

Kommunstyrelsens förvaltning består av Kansliavdelningen, HR- och arbetsmarknadsavdelningen, Ekonomiavdelningen samt Näringsliv- och utvecklingsavdelningen. Kommunstyrelsens förvaltning och ekonomiavdelningen har sitt kontor i kommunhuset som ligger i centralorten Skutskär, ungefär 5 minuters promenad från en av kommunens tre tågstationer och med busshållplats och fri parkering runt hörnet. Drygt 30 personer har sina kontor här, i en hjärtlig och prestigelös miljö.

Ekonomiavdelningen ansvarar för kommunens löpande ekonomiadministration, sammanställning och utveckling av kommunens årsbudget, budgetuppföljning, prognoser samt årsredovisning. Avdelningen handlägger också finansierings-, upphandling-, inköps- och försäkringsfrågor samt likvidförvaltning.

Nu söker vi en inköps- och avtalsadministratör!

ARBETSUPPGIFTER
Som inköp- och avtalsadministratör ansvar du för att arbeta aktivt med inköpsbeteende, säkerställa att hög avtalstrohet uppnås och bidra med kompetens i inköpsfrågor däribland även E-handelsfrågor.

Du administrerar avtalskatalogen och hanterar avtalens livscykel där du är beställaren behjälplig i förtydliganden och tolkningar samt är väl insatt i avtalsrutiner. Du kommer utföra vissa upphandlingar samt avrop och vara rådgivande åt beställare i organisationen.

Som inköps- och avtalsadministratör kommer du ha ett tätt samarbete med Ekonomiavdelningens upphandlare.

KVALIFIKATIONER
Krav:
• Gymnasial utbildning
• Flerårigt arbete inom administration

Meriterande:
• Tidigare arbete inom inköp och avtal
• Kännedom inom LOU
• Stor kännedom om kommunens verksamheter

Som person ser vi gärna att du är nyfiken på området och att du trivs i en roll där du behöver vara flexibel och strukturerad. Du är inte rädd för att komma med direktiv och kan vägleda andra i olika processer.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder motion på arbetstid eller friskvårdsbidrag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kontakten med dig som söker ber vi att du skickar din ansökan via länken i denna annons och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Administrativ chef Maria Enarsson
026-831 34
Utredare Erik Klippmark
026-831 12
Kommunchef Anna-Karin Jakobsson
026-831 88
Folkhälso- och närvårdskoordinator Josefine Wennelin
026-831 05
Vision Erik Klippmark
026-831 12
Personalchef Brita-Lena Cederqvist
026-831 48
Vision Maria Samuelsson
026-83358
Akademikerförbundet SSR Sofia Hammar
026 - 832 51
Administrativchef Maria Enarsson
026-83134
Vision Erik klippmark
026-83112

Sammanfattning

Besöksadress

81421 Skutskär
None

Postadress

Box 4
Skutskär, 81421

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024