OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden. Vi ser till samhällsintresset som en helhet, gör väl sammanvägda bedömningar och säkerställer att regeringens beslut genomförs i länet. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner. Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värdlän för den nationella och länsstyrelsegemensamma IT-enheten som ska bidra till de 21 länsstyrelsernas utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd.
På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta, utmanande och omväxlande arbetsuppgifter
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta
• Yrkesstolhet
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas
• Bra förmåner och villkor
• God arbetsmiljö och gott kamratskap
ARBETSUPPGIFTER
Organisatoriskt tillhör Inköps-och e-handelskoordinatorn Inköpsfunktionen som tillhör Ekonomienheten. Den centrala inköpsorganisationen består av en chef för upphandling och inköp, upphandlingssamordnare och e-handelskoordinator. Inköpsfunktionen arbetar såväl styrande och stödjande inom upphandling och inköp.
Länsstyrelsen införde under 2014 en ny organisation för inköp samt en ny inköpsprocess. Det var genom detta beslut som rollen infördes.
Funktionen skall förse verksamhetens medarbetare med upphandlingsstöd, utveckla processer som stöder effektiva och affärsmässiga upphandlingar och inköp. Organisationen årliga inköpsvolym uppgår till cirka 350 mnkr, med tyngdpunkt på ett stort antal specialistjänster inom ett brett spektra av verksamhetsområden.
Som Inköps-och e-handelskoordinator är du ett sammanhållande stöd inom funktionen för Länsstyrelsens cirka 130 beställare. Det innebär att du hanterar myndighetens avtalsdatabas och e-handelssystem, genomför direktupphandlingar samt är ett generellt stöd inom inköpsfunktionen. Genom att det införs dokumentationsplikt för direktupphandlingar överstigande 100000 kr kommer detta innebära hantering av hela elektroniska upphandlingsflöden. I din roll ligger också att utbilda och informera beställarna om Länsstyrelsens inköpsprocess och om hur systemen fungerar. I tjänsten ligger att ansvara för kommunikation med Statens Servicecenter avseende uppdateringar i beställningssystemet.
Placeringsort är Vänersborg.
KVALIFIKATIONER
Krav:
• Gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av arbete med elektronisk fakturahantering i minst 1 år.
Meriterande:
• Om du har arbetat med inköp, gärna inom offentlig verksamhet.
• Om du tidigare arbetat med e-handel.
• Om du även har eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom inköp och/eller ekonomi.
Personliga egenskaper:
• Du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga samt god datamognad.
• Du har ett systematiskt arbetssätt och formulerar dig väl i tal och skrift.
• Du är tydlig och pedagogisk samtidigt som du är lyhörd för omgivningen.
• Du har ett helhetsperspektiv och skapar engagemang.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
Sten Wolme
010-224 54 39
Mikael Johansson
Jan Carlsson
Pia Strandh
031-7619213
Redovisningschef Emelie Larsson
010-224 54 08
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
SEKO Mikael Johansson
Personalchef Jan Carlsson