OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en flexibel inköps-/ekonomiassistent till TEXO AB. Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på kontor så som administration, enklare inköps- och ekonomiuppgifter. TEXO behöver någon som kan stötta inköps- och ekonomiansvarig i sina arbetsuppgifter.
Din profil
Vi söker dig som är prestigelös, engagerad, driven och gillar teknik. Du vet med dig att du passar i en trevlig, snabb och dynamisk miljö. Strukturerad, problemlösare och effektiv är ord som beskriver dig bra.
Du har förmågan att följa processer noggrant och rapportera eventuella avvikelser. Vi ser gärna att du har utbildning i form av gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration och att du därmed är administrativt lagd.
Krav
Tidigare arbete i kontorsmiljö
Kunskaper i Microsoft Office, främst Excel
Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Arbetsuppgifter
Orderläggning
Orderbekräftelse
Leveransbevakning
Frakthantering
Enklare reklamationshantering
Fakturamatchning
Fakturahantering (Scanning, registrering)
Kundfakturor
Avstämningar
In- och utbetalningar
Meriter
Erfarenhet av ekonomi och/eller inköp
Erfarenhet av ERP/ MRP-system och / eller erfarenhet av Monitor (dock inget krav)