Inköps- och ekonomiassistent med start 7 juni

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är ett fastighetsbolag som verkar inom omsorgsfastigheter. Företaget äger och förvaltar 123 fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter och omsättningen är ca 1 miljard kronor per år.

Tjänsten
I tjänsten som inköps- och ekonomiassistent kommer tyngdpunkten att vara hantering av leverantörsfakturor. Du kommer även att säkerställa att inköpsmodulen och leverantörsregistret är uppdaterat med tecknade avtal såväl befintliga som nytecknade. Det innebär även att du följer upp och säkerställer inköp. Vårt kundföretag arbetar i Agresso. För rollen blir du anställd som konsult via Placera Personal. Uppdraget löper från 7 juni till mitten av september.

Arbetsuppgifter
Som inköps- och ekonomiassistent kommer du att ha följande arbetsuppgifter:

• Administration av inköpsmodulen i Agresso
• Administrativt stöd till upphandlarna
• Avtalsuppföljning
• Leverantörsreskontra
• Övrigt på redovisningsenheten förekommande arbetsuppgifter

Kvalifikationer
För denna roll söker vi dig som har följande bakgrund:

• Du har tidigare erfarenhet av ekonomiarbete, gärna också inköpsadministration
• Du har erfarenhet av leverantörsreskontra
• Erfarenhet av Agresso är meriterande

Personligt
Som person vill vi att du ska vara strukturerad, noggrann och analytisk. Du tar ansvar och lämnar ingenting halvfärdig. Vidare ser vi gärna att du har en god kommunikativ förmåga och att du inte är rädd för att ta egna initiativ.

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön.
  • Heltid Heltid / måndag-torsdag 8.00-16:45, fredag 8.00-14.45 / 7 juni - 15 sep / Konsultuppdrag via Placera Personal
  • Publicerat: 12 maj 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


21 november 2024