OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet av logistikflöden, orderläggning och ekonomiadministration samt är nyfiken på att utvecklas vidare i ett ungt och entreprenörsdrivet företag i tillväxtfas? ApoEx är ett företag med stora ambitioner för framtiden och de har ett öppet klimat, högt i tak och ett starkt fokus på digitalisering. ApoEx söker nu en inköps- och ekonomiassistent. Välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen. Som inköps- och ekonomiassistent kommer du att tillhöra avdelningen för inköp som i dagsläget består av 13 medarbetare. Inköpsavdelningen ansvarar för lagerhantering, prissättning, masterdata, orderläggning samt upphandling av indirekta material och tjänster och det sker ett nära samarbete i gruppen där man stöttar, peppar och hjälper varandra.
Du erbjuds
- En operativ och administrativ roll i ett ungt, entreprenörsdrivet och växande bolag med ett starkt fokus på digitalisering och automatisering
- Möjligheten att lära dig mer om inköp- och logistikflöden samt ekonomi av erfarna, kompetenta och stöttande kollegor
- En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt!
Arbetsuppgifter
Som inköps- och ekonomiassistent kommer du arbeta i en operativ och administrativ roll. Du kommer till exempel att:
- Kontinuerlig kontroll och uppföljning av upphandlade priser
- Säkerställa att fakturor för direkta inköp är korrekta både avseende pris och kvantitet samt följa upp och korrigera avvikelser
- Ansvara för förvaltningen av inköps- och försäljningspriser i affärssystemet. Övervaka och utföra prisjusteringar utifrån gällande priser på marknad, avtal samt interna riktlinjer
- Säkerställa korrekt snittkostnad på produkter
- Ansvara för att förbättra och utveckla processer som rör relaterade arbetsuppgifter, samt att säkerställa att rutiner etableras, dokumenteras och efterlevs
Hos ApoEx sker arbetet under filosofin ”frihet under ansvar”, och för att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt då det vid månadsskiftet är något högre tempo än vanligt.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi
- Har minst 1-2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis orderläggning, logistikflöde och ekonomi
- Känner dig bekväm i att arbeta i flera olika affärssystem
- Har grundläggande kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Flexibel
- Serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs med om ApoEx här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231