Inköps och kvalitetsmedarbetare

Inköps och kvalitetsmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Inköps- och kvalitetsmedarbetare med fokus på engagemang och kundservice sökes

Tjänstebeskrivning
Alutrade behöver stärka upp inköps- och kvalitetsteamet med en tjänst inom inköpskvalitet. Du kommer att arbeta i en mindre och flexibel organisation där teamkänsla, engagemang och arbetsglädje präglar arbetsdagarna och du arbetar tillsammans med vår inköpsavdelning där inköp i olika former av aluminiumprofiler och vidareförädling är en del av vardagen. I arbetsuppgifterna ingår, förutom att göra löpande inköp, bland annat daglig kontakt med leverantörer via telefon eller e-mail, prissättning och prisförhandlingar, säkerställa leveranser, arbeta mot uppsatta inköpsmål och KPI:er, upprätta spendanalyser, inköpsmatris med mera och i vissa fall arbeta i projektform tillsammans med försäljningsavdelningen.
En stor del av arbetet kommer bestå av att utveckla och utvärdera våra leverantörer. Det innebär kvalitetssäkring av både tillverkningsprocesser, produkter och transporter då en stor del av våra leverantörer finns i södra Europa. Det innebär även en del resor till både befintliga och nya potentiella leverantörer, som en del i det nära samarbete vi eftersträvar med alla våra leverantörer.
Du kommer även att arbeta med vårt interna kvalitetsarbete som berör och genomsyrar hela företaget. I vår organisation arbetar vi för att hela tiden bli bättre och effektivare och vi arbetar med flera olika verktyg för att nå förbättringar i vårt arbete. Du arbetar ständigt för att uppnå organisationens uppsatta hållbarhetsmål och du håller dig uppdaterad gällande lagar och myndighetskrav som berör de branscher vi säljer till och kommer i kontakt med.
Du kommer att arbeta på vårt kontor i Växjö, där arbetet sker under normal kontorstid.


Din profil
Vi tror att den här tjänsten kommer passa dig om du har en teknisk förståelse och intresse av att på ett pedagogiskt, coachande och uppmuntrande sätt såväl som kravställande, hantera kvalitets- och inköpsfrågor mot medarbetare, kunder och leverantörer. Du kommunicerar väl i tal och skrift och kan förmedla betydelsen av kvalitetsarbete vidare i organisationen. Du har inga problem med att tänka både lösningsorienterat och detaljorienterat. Att vara organiserad och arbeta strukturerat och metodiskt är något som ligger i din natur. Kunskap om affärssystemet Jeeves är meriterande, men inget krav. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Andra egenskaper/kompetenser som vi tror passar in på dig:
Teknisk-/kvalitetsutbildning på högskolenivå eller civilingenjör.
Behärskar engelska i tal & skrift – du kommer arbeta med främst europeiska kontakter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av inköps och/eller kvalitetsarbete.
Du är familjär med ISO9001 & ISO14001, kvalitetsstyrning & kvalitetssäkring.
Löpande inköps och kvalitetsarbete, med möjlighet till framtida utveckling, är något som lockar dig.
Du är en flexibel och social lagspelare som inte rädd för att ta i när det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där mycket goda utvecklingsmöjligheter finns på några års sikt.



Vad gör vi på Alutrade?
Alutrade är ett specialistföretag i Växjö som levererar aluminiumprofiler – kundanpassade profiler och standardprofiler - till företag inom tillverkningsindustrin. Vi erbjuder ett av Europas största och mest omfattande lagerprogram med ett unikt urval av legeringar och dimensioner. Vår moderna logistik- och produktionsavdelning har hög kapacitet och levererar snabbt och säkert över 1 000 artiklar från lager inom en vecka. Vårt lager står för hög kvalitet, pålitliga leveranser, kunnig och serviceinriktad personal. För rätt person erbjuder vi ett spännande och utvecklande arbete i ett privatägt företag, där laganda, glädje och motivation är en stor och betydande del i det dagliga arbetet! Vi låter våra grundvärderingar genomsyra allt vi gör - engagemang, stort kundfokus, respekt & ärlighet och kompetens.

Är du rätt person för jobbet? Skicka in din ansökan!
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som du lämnar senast den 3/9 via e-post på adress: jobb@alutrade.se och ange i ämnesfältet ”Kvalitet/Inköp”. Frågor besvaras av VD Mattias Söderqvist, på 0470-74 54 01 eller 070-350 54 01.

I samband med rekryteringsprocessen behöver vi samla in vissa personuppgifter. I och med din ansökan till aktuell tjänst, accepterar du att Alutrade AB lagrar dessa personuppgifter under rekryteringsprocessen. Vi kommer inte att samla in några andra uppgifter än de som anges i ansökan. Exempel på sådana uppgifter kan vara namn, telefonnummer och e-post.

Vill du läsa mer om hur vi arbetar med GDPR och hanterar personuppgifter – besök https://www.alutrade.se/var-integritetspolicy/

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Mattias Söderqvist
0470-745401 0703505401
Inköpschef Katarina Blomkvist
0470-745422 0705845422

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alutrade AB VÄXJÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 3 september 2021

Besöksadress

Älgvägen 10
None

Postadress

Box 165
VÄXJÖ, 35104

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024