OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om Affärsområdet
Division Fordon ansvarar för fordonsflottans livscykel och ska säkerställa att i rätt tid leverera hela, rena och säkra tåg. Division Fordon ska utveckla och upprätthålla SJs fordonspark, säkerställa rätt fordonskvalitet, en effektiv underhållsproduktion genom god planering samt balansering av underhållsbehov och kapacitet.
Division Fordon består av tre olika enheter - Teknisk Produktledning, Teknik och Depåproduktion.
Som Inköps- och lagerchef inom Depåproduktionens underhållsverksamhet är du en viktig länk i kedjan att säkerställa att våra motorvagnsfordon X40 och X55 får den service och det underhåll som krävs för att tågen ska vara säkra och punktliga.
I rollen som Inköps- och lagerchef kommer du att ha personalansvar för ett team på 7 personer.
Tillsammans med dina medarbetare utvecklar du processer för att skapa effektiva arbetsflöden och ett leveranssäkert lager.
Vår verksamhet är öppen dygnet runt alla dagar om året.
Arbetsuppgifter
- Leda, följa upp och utveckla affärsområdets inköps- och lagerverksamhet.
- Medverka och utveckla processer och rutiner för att säkerställa en effektiv hantering av materialförsörjningen inom enheten.
- Driva projekt som lageroptimering och kostnadsbesparingsprojekt.
- Stödja produktionsenheten i inköps- och lagerfrågor.
- Mål och resultatuppföljning.
- Analysera och följa upp avvikelser för verksamheten.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning/likvärdig utbildning.
- Tidigare erfarenhet som inköps och lagerchef med erfarenhet från LOU.
- Erfarenhet av budgetarbete.
- Vi ser att du har vana av att arbeta i större affärssystem, gärna SAP.
- Du ska ha minst 7 års arbetslivserfarenhet.
- Dokumenterad ledarerfarenhet.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Vi ser att du har en god analytisk förmåga och är strukturerad. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en hög känsla av att skapa kvalité i dina leveranser. Du är bra på att skapa starka relationer och samarbeten både internt och externt. Du är en duktig ledare som har förmågan att få med dig ditt team.
SJ erbjuder
Hos oss får du ett spännande och omväxlande arbete, samt interna utbildningar. Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal.
Placeringsort är Solna eller Västerås. Resor förekommer i tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar SJ med PS Partner. Har du frågor så kontakta ansvarig rekryterare:
Louise Harrysson
072 311 98 39
louise.harrysson@pspartner.se
Annika Törnqvist
072 144 86 15
annika.tornqvist@pspartner.se
Vi jobbar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.