OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bakgrund
Unisynk är ett svenskt marknadsledande varumärke inom mobil- och datortillbehör, och finns hos majoriteten av de stora återförsäljarna i Skandinavien. Varumärket är även på väg att lanseras på flera internationella marknader.
Universal Creation AB med varumärket Unisynk växer konstant och detta viktiga ansvarsområdet går från att vara delansvar hos två andra roller till att bli en egen specialiserad och viktig heltidstjänst. Rollen är perfekt för dig som brinner för produktflöden och siffror, samt har vision för helheten och ett skarpt sinne för detaljer. Du kommer få jobba brett, högt och lågt och sätta din egna prägel på vår logistikkedja.
Vi är ett sälj- och datadrivet företag i konstant utveckling och förlitar oss till stor del på, i ansvarsområden som detta, att hela tiden dokumentera och automatisera processer för att kunna skala upp verksamheten samtidigt som prestanda och precision ökar. Medelåldern i företaget är 30-35, och vi jobbar mycket med frihet under ansvar. Kika på våra produkter och om oss på www.unisynk.se
Arbetsuppgifter
Sammanställning av intern och extern information för behovsplanering och annan analys
Taktiskt inköp optimerat mot varierade målsättningar (t ex kostnad, snabbhet, kapitalbildning, servicenivå)
Hantera och bevaka inköp hela processen från behovsplanering till fakturaattest
Sköta den dagliga kontakten med leverantörer, transportörer, lager, m.fl. gällande inköp och logistik
Hålla i inköpspriser, inventeringar, kartonger, tull, regulatoriska krav, kollimärkning m.m.
Utveckla bolagets logistikprocesser utifrån vedertagna teoretiska modeller och branschpraxis
Registrera kundorder, bevaka utgående leveranser, samt hantera avvikelser
Upphandling och omförhandling av relevanta avtal t ex frakt
Administration av specialprocedurer vid vissa ordrar, t ex kvalitetskontroller och orderfinansiering
I viss mån behjälplig i uppbyggnad av datasystem och automatisering av informationsflöden
Skicka, leveransbevaka och ta emot diverse försändelser, t ex prototyper och säljprover
Kontinuerligt sammanställa och rapportera relevanta KPI
Egenskaper
Engagerad i att ständigt söka förbättringar, besparingar och förenklingar
Lätt för att kommunicera, även över lands- och organisationsgränser
Kunna överblicka stora mängder information och snabbt upptäcka avvikelser
Självständigt arbetssätt och lätt för att lära
Mycket noggrann och driven till ordning och reda
Mycket gott dator- och siffersinne
Stark förhandlingsförmåga
Kvalifikationer
Högskoleutbildning där inriktning mot logistik varit en signifikant del
Minst 5 års arbete med internationella logistikkedjor, leverantörskontakt i asien och inköp
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska
Mycket god datorvana
Meriterande kvalifikationer
Kunskap i Google Suite, SQL, JavaScript
Kunskaper i Kinesiska, tal/skrift
Erfarenhet från detaljhandel och/eller e-commerce
Låter detta spännande? Maila snarast ditt CV och personligt brev i pdf-format till jobs@uncr.se
Rekryteringsprocessen sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten är placerad på Kungsholmen i Stockholm. Omgående tillsättning. Sista ansökningsdag: 2021-03-14.