OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne rekryterar en inköps- och logistikansvarig åt vår kund Roswi AB i Täby. Har du några års erfarenhet av en liknande tjänst inom logistik och inköp och känner dig redo för att ta en mer ledande befattning? Då kan Roswi AB erbjuda dig en spännande tjänst där du ges möjlighet att utveckla både din yrkesmässiga kompetens och din ledarskapsförmåga.
Roswi är en grossist och importör för kvalitetsprodukter inom kök, sport, fritids- och outdoorliv. Under ett och samma tak samlar Roswi några av världens absoluta toppmärken. Produkter som är lika vackra att se på som fulländade i sin funktion. Allt är noga utvalt och testat av företaget självt. Bland de kända varumärkena finns SCARPA, Darn Tough, Big Agnes, Maglite, Biolite, Cabeau med flera. Mer information om Roswi AB återfinns på www.roswi.se.
Om rollen
Tjänsten innebär att du ska leda och utveckla inköps- och logistikfunktionen på Roswi. Du kommer också att ha personalansvar för en inköpsassistent. Vidareutveckling av inköps- och logistikprocesserna ingår i rollen. Du ansvarar även för att följa upp optimera lagernivåer och se till att inventeringar genomförs kontinuerligt. Ditt ansvar inkluderar också varubeställning. I rollen kommer du att ha kontakter med 3PL, speditörer, tullombud och myndigheter avseende bland annat regler rörande import av varor.
Du rapporterar till företagets vd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ta fram prognoser, planera och lägga order till bolagets leverantörer.
Hålla kontakt med bolagets leverantörer avseende status för inköpsorder, ankommande leveranser och inköpsfakturor.
Samarbeta med produktansvarig rörande lagerföring av sortiment och volymer.
Samarbeta med säljarna kring specifika kundbehov t.ex. kampanjer.
Vidareutveckla samarbetet med 3PL, speditörer och övriga logistikpartners.
Löpande analysera varulagret för att identifiera varor med låg omsättningshastighet och vidta nödvändiga åtgärder för att öka omsättningshastigheten.
Planera och säkerställa att 3PL genomför rullande inventeringar.
Erfarenhet och kompetens
För att bli aktuell för tjänsten ser vi helst att du har en relevant eftergymnasial utbildning, alternativt väl dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet. Rollen kräver minst tre års arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom inköp och varuförsörjning och du bör också ha kompetens från förhandling med 3PL, speditörer och övriga logistikpartners. Tidigare erfarenhet av personalansvar alternativt handledning av medarbetare är meriterande. Du bör också tala och skriva flytande svenska och engelska och ha goda kunskaper i Excel samt affärssystem.
Som person har du lätt för att samarbeta med andra, kollegor såväl som leverantörer och logistikpartners. Vidare bör du vara relativt självgående med förmåga att snabbt få saker ur händerna. Viktigt är även att du har väl utvecklad analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Tjänsten ställer också krav på god ledarskaps- och handledningsförmåga.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.