OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koncernen är kvalitetssäkrad enligt ISO 9001 och omsätter 3 500 miljoner kronor.Antalet anställda är ca 3000.Tillverkning, forskning och utveckling är förlagd till moderbolaget i södra Tyskland.Weishaupt Svenska AB ansvarar för försäljningen av produkter och system, samt service och utbildning för den svenska marknaden.Vi finns i Helsingborg, Göteborg, Stockholm/Täby och Umeå.Läs mer på www.weishaupt.se
Vi söker till vårt kontor i Täby en
Inköps- och logistikansvarig
Arbetsbeskrivning:
I dina arbetsuppgifter ingår att självständigt och i samråd med den tekniska försäljningspersonalen ansvara för administration av inköps- och försäljningsarbetet.Dina huvuduppgifter kommer att vara beställningar hos moderbolaget i Tyskland, fördelning av gods och kontakt med speditörer, fakturering, telefon- och mailkontakt med moderbolag, kunder och säljare.
Personliga kvalifikationer: Du är en positiv person som trivs i en internationell miljö.Du är självgående och har en mycket hög servicekänsla.Du är ansvarstagande, initiativrik och klarar periodvis hög arbetsbelastning.
Kompetenskrav: Du talar och skriver bra tyska eftersom detta är bolagets koncernspråk.Du har tidigare arbetat i något affärssystem och är en van datoranvändare.Kunskaper i SAP R/3 är meriterande.Önskvärt är någon form av teknisk kunskap/intresse för att underlätta hanteringen av företagets produkter.
Arbetslivserfarenhet: Vi ser gärna att du har arbetat med någon form av inköp eller logistik tidigare.