OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt Logistik-team söker vi nu en inköps- och logistikassistent med placering på vårt kontor i Segeltorp. I rollen som logistik- och inköpsassistent så arbetar du främst administrativt med logistik och inköp. Denna tjänst är ett konsultuppdrag på minst 1 år.
Arbetsuppgifter:
Logistikavdelning ansvarar för planering och inköp av produkter
- lagervaror, legoarbeten, komponenter för produktion och kundspecifika artiklar
Systemvård och uppsättning av inköpsrelaterade parametrar
Leveransbevakning inköpsorder, distributionsorder samt legoorder
Leverantörsuppföljning enl. rutin för val och uppföljning av leverantör
Attestering av varufakturor infrakt samt tull
Artikelupplägg på lokala lagerställen
Kontakt systerbolag i Europa och fabriker runt om i världen
Kvalifikationer och erfarenhet
Gymnasieexamen, gärna med teknisk inriktning eller erfarenhet från yrkeslivet
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande
Mycket meriterande med erfarenhet i ERP-system som Movex/M3
Mycket god vana av Excel
Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska är ett krav, tal och skrift
Vem är du
Du är prestigelös i samarbetet med andra och har en god förmåga att ta tag i vad som behöver prioriteras och genomföras. Att vara noggrann och lösningsfokuserade ser du som en självklarhet i din yrkesroll och du tar gärna egna initiativ för att driva processer framåt.
SMC erbjuder
Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett världsledande bolag. Du välkomnas in och vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö. Du kommer att få en gedigen introduktion så du får rätt förutsättningar att klara av denna roll.
SMC har valt att använda sig av rekryterings och bemanningsföretaget Next u i denna bemanning vilket innebär att du kommer vara anställd som konsult hos Next u men du utför ditt jobb på SMC.
Varm välkommen med din ansökan!