OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Missar du aldrig chansen att förhandla när du köper nya prylar?
Då kan du vara rätt person för oss! På Norautron har vi sedan 1994 blandat nytänkande innovationer med avancerad elektroniktillverkning och nu behöver vi en driven person som kan leda vår inköps- och logistikverksamhet.
Vad gör en inköps- och logistikchef på Norautron?
Du kommer ha ett övergripande ansvar för att både säkerställa befintliga processer och leda arbetet med ständiga förbättringar inom inköp och logistik. En stor del av ditt arbete kommer vara fokuserat på att köpa in våra komponenter och förhandla fram bästa pris, leveranstid och kvalitet. Tillsammans med vår VD sätter du upp utvecklingsstrategier utifrån omvärldens framsteg och håller våra rutiner uppdaterade. Rollen omfattar budgetansvar och personalansvar för en grupp på åtta personer. Som ledare sätter du tydliga verksamhetsmål utifrån företagets övergripande visioner och hjälper till att utveckla våra medarbetare.
Och vem är du?
För att bli vår nya stjärna ska du helst ha flera års erfarenhet av supply chain och logistik inom elektronikindustrin eller andra närliggande branscher. Komponentkännedom är ett plus. Du har eftergymnasial utbildning och är framför allt genuint intresserad av att följa utvecklingen inom området.
Din andra passion är att leda och utveckla andra människor. Dina styrkor är bland annat att kommunicera, ta initiativ och orädd driva förbättringar. Du uttrycker dig ledigt både på svenska och engelska och att jobba mot uppsatta mål är en självklar sporre.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och söker dig som vill vara med och påverka resan framåt. Intresserad? Då ser vi fram emot ditt CV och personliga brev senast den 28 maj. Urval och intervjuer sker löpande.
Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning, ser vi även många kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi jobbar också aktivt för att främja alla aspekter av mångfald i vårt företag.