OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BrainLit is Sweden’s most innovative lighting technology company. BrainLit’s BioCentric Lighting™ system is an advanced, feedback-driven, self-learning system that creates natural light environments via a globally unique software patent. Indoor lighting is configured to mimic natural daylight using sensor-driven, LED lighting that is controlled by our software. For more info, visit www.brainlit.com!
Vill du vara med på en händelserik resa i högt tempo - med många skratt på vägen? Till ett fantastiskt gäng med kompetenta kollegor söker vi en inköps- och logistikkoordinator
Arbetsuppgifter
Som inköps- och logistikkoordinator kommer du att arbeta brett hela vägen från lagd order hos säljarna till utleverans till kund. BrainLit är ett litet men kraftigt expanderande företag vilket innebär att du förväntas hugga i där det behövs. Du arbetar i ett dynamiskt team där ena dagen inte är den andra lik. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och externa parter som företagets logistikpartner i Landskrona, distributörer och leverantörer/kontraktstillverkare, där en stor del av leverantörsbasen finns utomlands.
Ditt ansvar innefattar t ex:
Orderadministration
Operativt inköp och materialavrop
Lagerstyrning
Transportbokning
Lageradministration i samarbete med logistikkonsult
Viss packning och fysisk godshantering (vid behov)
Tjänsten, som är en heltidstjänst och tillsvidareanställning är placerad på BrainLits nya kontor på Ideon i Lund. Den kan vidare beskrivas lite som en allt-i-allo-tjänst där man förväntas kavla upp ärmarna och lösa problem som uppstår utmed vägen, och emellanåt gå utanför befattningsbeskrivningen (som ännu inte finns). Du rapporterar till inköpschefen.
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten tror vi framför allt att det handlar om en lösningsorienterad och handlingskraftig inställning. Därtill krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Sannolikt har du praktisk erfarenhet från liknande administrativa och koordinerande uppgifter inom inköp/logistik/lager, men det är inget krav. Du är en van datoranvändare och känner dig bekväm med att arbeta i ett affärs-/MPS-system. Körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten.
Personliga egenskaper
Stor vikt kommer i valet av slutkandidat läggas vid personliga egenskaper. Du är utpräglat strukturerad och har ett gott ordningssinne. Du trivs i en koordinerande roll som ställer höga krav på planering och att kunna hantera olika parallella uppgifter. Du är en typisk problemlösare som har lätt för att fatta beslut och ta initiativ - hellre ett snabbt beslut som får korrigeras i efterhand, än inget beslut alls. Vidare ser vi också att du är social och lättsam med ett gott sinne för att bemöta både kollegor och externa parter då du agerar som ansiktet utåt.
Varför BrainLit?
BrainLit kan ha något stort på gång! Med ett antal världspatent i ryggen finns en stor potential att bli framgångsrika på en global marknad som ännu är i sin linda. Du kommer att jobba i fantastiskt roligt gäng med smarta och kompetenta kollegor, där skrattet aldrig är långt borta. Tempot är emellanåt högt men i gengäld kommer du lära dig massor. Du riskerar inte att bara bli en i mängden utan ditt arbete skapar verkligen förutsättningar för BrainLit att lyckas i etableringen globalt. Arbetsmiljön är mycket god och BrainLit sitter i ett helt nytt kontor med eget labb och lager i huset. Bakom sig har bolaget en kompetent och erfaren styrelse och flera namnkunniga affärsrådgivare.
Information och ansökan
I det här uppdraget samarbetar BrainLit med Inopto. För mer information kring tjänsten kontakta rekryteringskonsult Tobias Lorentzon, tfn 0735-11 10 60. Du söker tjänsten via knappen nedan. Urval sker löpande varför vi gärna ser att du skickar din ansökan omgående. Välkommen med din ansökan!