Inköps- och materialplaneringsansvarig till industri strax utanför Örebro!

Inköps- och materialplaneringsansvarig till industri strax utanför Örebro!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Inköps- och materialplaneringsansvarig för uppdrag hos en av våra kunder strax utanför Örebro! Uppdraget är tidsbegränsat med anledning av pågående rekryteringsprocess för denna position. Önskad start är i september där omfattningen beräknas vara på heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Inköps- och materialplaneringsansvarig förekommer följande ansvarsområden:
• Inköp av råmaterial
• Förhandlingsansvarig gentemot leverantörer av råmaterial
• Säkerställa lämpliga lagernivåer, både för råmaterial samt färdigvaror
• Rapportera till VD samt samarbeta nära vår CFO för att säkerställa kassaflödet gällande materialhantering
• Optimera produktionsplaneringen – svara på ledtider för produktion och kapacitetsplanering utifrån kundorderstocken
• Arbeta tillsammans med ledningsgruppen för att säkerställa och följa upp nyckeltal (ex. minskning av kassation, minskning av transportkostnader etc.)
• Vara med och utveckla planerings- och ledtidsmoduler i affärssystemet (Microsoft Business Solution)
• Utveckla och förbättra processer och arbetssätt inom inköp samt produktionsplanering

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med:
• Formell utbildning i inköp eller planering är en fördel eller erfarenhet av en liknande roll
• Ca 5 års erfarenhet inom inköp & planering
• Flytande kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Bra kommunikationsförmåga för att förhandla med leverantörer
• B-körkort
Som person har du ett genuint intresse för att utveckla processer och arbetsmetoder. Du är en bra lagspelare men också förmågan att arbeta på eget initiativ. Då du kommer bli en del av en liten organisation behöver du både kunna arbeta självständigt med eget driv och vara flexibel och öppen som en del i teamet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024