Inköps- och orderadministratör till Armatec

Inköps- och orderadministratör till Armatec

Arbetsbeskrivning

Armatec har en utpräglad vinnarkultur som bygger på affärsmässighet, engagemang, kompetens och arbetsglädje! Söker du en roll med utvecklingsmöjligheter på ett företag som värnar om sina medarbetares bästa? Då kan rollen som Inköps- och orderadministratör vara något för dig, välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Inköps- och orderadministratör till Armatec med start omgående. Armatec är specialister inom klimatsmart flödesteknik och löser tekniska utmaningar inom flödesteknik för fastigheter och industrier. Armatecs lösningar är kundanpassade och alltid med fokus på långsiktig hållbarhet. Armatec är i ständig utveckling och ser sina medarbetare som deras viktigaste tillgång. Företaget sitter i fräscha och nybyggda lokaler i Mölndal och har ett stort fokus på medarbetarnas välmående och hälsa.

I denna roll kommer du att välkomnas till ett helt nytt team och arbeta med såväl lagerinköp som orderhandläggning. Du kommer att ansvara för allt från säljordrar till att skicka beställningsvaror. Syftet med rollen är dels att behandla och leveransbevaka ordrar samt att anskaffa handelsvaror till lager enligt fastställda KPI:er. Som Inköps- och orderadministratör drivs du av att proaktivt samla in samtliga detaljer korrekt och står gärna på dig internt för att säkerställa processeffektivitet och korrekthet. Vidare trivs du med att genom verktyg, kompletterat med fingertoppskänsla, optimera lagernivåer baserat på marknadssituation och intern efterfrågan för att balansera efterfrågan mot kapitalbindning.

#

Du erbjuds


* En modern arbetsplats med god stämning
* Goda utvecklingsmöjligheter inom din roll samt Armatec
* Friskvård, resultatbonus och andra förmåner för att skapa engagemang och trivsel


Detta är ett konsultuppdrag där du initialt kommer att bli anställd via Academic Work och arbeta som konsult hos Armatec, med ambitionen att på sikt bli överrekryterad till Armatec. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Registrera försäljningsordrar samt generera och skicka transit- och/eller direktinköpsorder till leverantör
- Hantera öppna web/EDI ordrar, lagerinköp samt leveransbevakning
- Agera kundsupport på lagda ordrar och leveranser
- Ansvara för underhåll av prognoser, säkerhetslager samt ekonomisk orderkvantitet
- Lagerplaneringssamtal samt tillverkning mot lager/kundorder
- Delansvar för artikel- och leverantörsregister
- Reklamation mot leverantör avseende lagerleverans, antal och förpackning
- Matchning av fakturor för lagerinköp

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från kundservice
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- Har god datorvana och är snabblärd inom IT-system

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av att arbeta i CRM-system
* Har erfarenhet av lagerinköp


Som person är du:


* Serviceinriktad
* Resultatinriktad
* Noggrann


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Mölndal, Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Armatec startade 2003 men har varit verksamma i branschen i mer än 70 år. Företaget är sprunget ur Armaturjonsson och bildades för att kunna erbjuda kunderna ett komplett system av produkter som samverkar med varandra för att lösa en funktion i deras system. Till exempel fjärrvärmecentraler, återströmningsskydd och legionellaskyddscentraler. Lär mer om Armatec och hur de presenterar sig själva på sin hemsida här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

11 oktober 2024

11 oktober 2024