OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig en arbetsplats med möjlighet till flextider, jobba i fräscha lokaler, gym på arbetsplatsen och där du själv får vara med att påverka ditt arbete. Då är Brigo företaget för dig
Arbetsbeskrivning
Brigo är ett tjänsteföretag som levererar kundunika produkter och koncept inom olika produktområden.
Inom produktområdet Interiör, tillverkar och distribuerar Brigo högkvalitativa textilprodukter för både inomhus och utomhusmiljö. Bland våra kunder finns inredningsföretag och möbeltillverkare.
Vi söker nu två nya medarbetare som ska jobba med orderadministration/kundtjänst, planering och inköp. Inriktningen är mot textilprodukter såsom ljudabsorbenter, kuddar, dynor, överdrag, gardiner mm.
Du kommer att arbeta nära våra kunder och leverantörer med kundernas order och beställningar till leverantörer. Det är du som är vårt ansikte utåt och den som ser till att order blir bekräftade, skapar beställningar till leverantörer och tillverknings order för att lösa behov. Du driver på och följer upp så att varor kommer in i tid och att order kan gå som lovat.
Du arbetar i flera projekt och är med och tar fram de rutiner och arbetssätt som gäller för de projekt du arbetar med.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Du kommer registrera order
* Göra offerter
* Kundtjänst/support
* Inköp/beställa varor
* Lägga upp nya artiklar
* Lägga upp nya kunder
Du kommer vara en viktig kugge i vårt företag. I nära samarbete med övriga kollegor kommer du ha dagliga kontakter med produktion och lager i Mölndal, fabriken i Rostarzewo i Polen samt med leverantörer både i Sverige och utomlands.
I vår egen fabrik i Polen har vi kontroll över hela produktionskedjan, från planering och kvalitetssäkring till leverans. Här tillverkas mycket av våra inredningsprodukter som ljudabsorbenter, kuddar, dynor, överdrag och gardiner. Genom en produktionsprocess som bygger på LEAN kan vi både maximera kundvärdet och säkerställa kvaliteten i alla led. Med ett strategiskt läge på kontinenten har vi möjlighet att erbjuda snabba leveranser över hela Europa.
Vem är du?
Du får gärna ha en eftergymnasial utbildning, men det är inget krav. Du har flerårig erfarenhet av tex orderadministration, kundservice, inköp, eller försäljning, samt vana av att arbeta i affärssystem. Har du dessutom arbetat med textil, möbler eller inredning så är det ett stort plus.
Du känner dig trygg med att arbeta i Windows, Office programmen och i affärssystem (vi använder oss av Jeeves). Du behöver dessutom kunna kommunicera flytande på engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig med rätt inställning till arbetet, bra på att ge service, kan jobba snabbt och effektiv, trivs att jobba med förbättringar och är förändringsbenägen. Som person är du noggrann, strukturerad, drivande, serviceinriktad och prestigelös.
Du känner ansvar för ditt eget arbete och jobbar lika bra självständigt som i grupp. Vidare trivs du med att arbeta med flera uppgifter parallellt och kan hantera förändringar.
Vad kan företaget erbjuda dig?
Tjänsten är på 100% med start så snart du kan. Arbetstiderna är kontorstider med möjlighet till flex. Brigo har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och gym på jobbet. Företaget sitter i fräscha och moderna lokaler på Kryptongatan 20 i Mölndal.
Brigo erbjuder dig ett utmanande och inspirerande arbete. Du kommer att arbeta i en miljö där du blir en viktig del av gruppen, i ett företag där din insats syns och påverkar. Här erbjuds du ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande, dynamisk och kreativ miljö med högt i tak där vi samtidigt ser till att ha roligt. Vi drivs av entreprenörsanda och strävar efter att ligga steget före.
Om Brigo
Brigo är ett tjänsteföretag som levererar kundunika produkter och koncept. Skillnaden mellan Brigo och traditionella underleverantörer är att Brigo alltid har produkt- och kundfokus. För oss är processen och materialen sekundära. Detta gör att Brigo kan leverera bredare produktlösningar, som spänner över flera teknikområden och som skapar större nytta och flexibilitet för kunden.
Läs mer om företaget på brigo.se.
Hur söker jag tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Brigo AB med Jefferson Wells AB. Sök omgående då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 15 januari. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr på telefon 0727 - 30 52 46 eller via mail anna.edemyr@jeffersonwells.se
Varmt välkommen med din ansökan!