OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du fjällen, sport och sportprodukter?
Just nu söker vi en Inköp- och produktionsansvarig som vill vara med på vår tillväxtresa med EQPE.
Arbetsuppgifter
Som Inköp- och produktionsansvarig kommer du jobba i ett tajt team tillsammans med bland annat Design- och produktutvecklare, assistenter, e-handels team, butiker och övriga nyckelroller inom organisationen SkiStarshop.
Du ansvarar för att driva och utveckla inköpsprocessen i allt från prisförhandling, orderplacering, leveransbevakning och leverantörsuppföljning för varumärket EQPE. Tillsammans med övriga nyckelroller tar du fram kommande kollektioner baserat på försäljning, trender och feedback från kunder och butiker. Du har daglig dialog med våra leverantörer, ser till att vi följer utsatta deadlines, budget och marginaler, lagar och regler och letar ständigt efter nya möjligheter för EQPE.
Du ansvarar för att produkten levereras i rätt tid, i rätt kvalité och till rätt pris.
Vi har högt uppsatta mål för EQPE och arbetet kommer ske i en positiv arbetsmiljö, där tempot är högt och snabba förändringar hör till vardagen. Arbetet som Inköp- och produktionsansvarig innebär ett spännande jobb med möjligheter till både yrkesmässig och personlig utveckling på ett växande och aktivt företag.
Du har ett kommersiellt tänk, är lösningsorienterad, initiativrik och har lätt för att samarbeta. En stor del av arbetet som Inköp- och produktionsansvarig är kontakt och förhandling med leverantörer, vilket kräver att du är duktig på att bygga relationer och har hög social kompetens. Du behöver kunna föra företagets talan i viktiga förhandlingar med glimten i ögat, eller ibland i en mer allvarlig ton. Som person är du noggrann, strukturerad, snabblärd och kommunikativ.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet och/eller utbildning inom produktion och inköp av textil/hårdvara.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning första 6 månaderna.
Placeringsort Stockholm
Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns!
Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor.
På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.