OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en riktigt vass processutvecklare och ledare med stort ordningssinne och ansvarskänsla? Då har vi ett uppdrag till dig!
Du kommer att ansvara för samordningen och vidareutvecklingen av förvaltningens inköps- och redovisningsprocesser.
Ekonomienhetens huvuduppdrag är att vara stöd till förvaltningens chefer. Vi är elva medarbetare som i huvudsak arbetar med budget, uppföljning, redovisning samt inköp. Inköps- och redovisningsteamet på enheten består av fem medarbetare och till den söker vi nu en utvecklingsinriktad processledare med samordningsansvar.
Göteborgs stad och stadsdelsförvaltningen Lundby står inför stora utmaningar och en spännande framtid som kommer ställa krav på förändringsarbete och flexibilitet. Detta ger oss också stora möjligheter och du kommer därför ha ett ansvar, men också stor frihet att forma rollen utifrån förändringar internt och externt. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara:
• Samordna arbetet inom ekonomienhetens inköps- och redovisningsteam.
• Operativt arbete med bokslut och redovisning.
• Driva utveckling av processer och rutiner.
• Kommunicera och hålla i utbildningar kring inköps- och redovisningsfrågor.
• Driva utredningar och presentera beslutsunderlag.
• Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom enheten samt vara backup i den löpande redovisningen.
Utöver ovanstående utgör du också ekonomichefens närmaste stöd och bollplank i övergripande frågor inom området. Tillsammans med övriga samordnare ingår du i enhetens kommunikations- och samordningsgrupp.
Vi erbjuder dig ett kvalificerat och utvecklande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning med inriktning mot redovisning eller likvärdig utbildning på minst tre år är ett krav.
För tjänsten krävs även god allmän IT-vana och framförallt goda kunskaper i Excel.
Några års erfarenhet som ekonom inom kommunal förvaltning eller annan politiskt styrd organisation är meriterande.
Arbetsuppgifterna förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt, god kommunikativ och analytisk förmåga samt att du är noggrann och strukturerad.
Du delar förvaltningens och stadens förhållningssätt:
• vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• vi bryr oss
• vi arbetar tillsammans
• vi tänker nytt
ÖVRIGT
Vi ser mångfald och olika språkkunskaper som framgångsfaktorer för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor
Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39