Inköps-/produktassistent

Inköps-/produktassistent

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Vill du jobba med inköp och administration i ett expansivt företag som säljer produkter på nätet? Är du ordningsam, strukturerad och gillar att jobba i ett högt tempo
- Då är detta en tjänst för dig!
Limmared Radio & Data AB är ett företag med tillväxt i elektronikbranschen som söker en inköpsassistent med fokus på produkthantering och administration inom området kommunikation. I rollen kommer du att ansvara för produktbeställningar, kommunikation samt insamling av information från våra leverantörer gällande de produkter vi säljer. Du kommer även att få uppdatera med produktinformation där det behöver uppdateras i våra befintliga system. Som inköpsassistent hjälper du i förlängningen även med att svara på enklare produktfrågor i huvudsak genom mejl och telefon.
Nedan nämns några av arbetsuppgifterna kortfattat:
- Kontinuerlig kontakt med leverantörer både via mejl och telefon för uppdatering.
- Lägga in produkter i vårt interna system.
- Samla in produktspecifikationer och se till att vi har korrekt information om varje produkt.
- Se till att produktinformationen i våra system är korrekt från leverantör vid inleverans.
- Bevaka kundorder i systemet för utleverans.
- Kommunicera produktjusteringar till övriga berörda avdelningar.
- Hjälpa till att besvara enklare produktfrågor (från exempelvis kunder) genom snabb dialog med leverantörerna.
- Hjälpa till med andra inköps- och produktrelaterade frågor.
Vem är du?
Vi ser först och främst att du är administrativt stark och att du har ett genuint intresse för inköp, som du vill spinna vidare på. Du är ordningsam och strukturerad samt gillar att arbeta i högt tempo. Vi eftersöker en person med en stor ansvarskänsla, både för sitt jobb och sina kamrater och viljan att lära räknar vi som din största merit! Vi kommer att utgå från att du är positiv, noggrann och ambitiös och anstränger dig för att passa in i vårt goa gäng. Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vilka är vi?
Limmared Radio är ett familjeföretag som har sin grund i kommunikation och relationer. Vi väljer att växa i lagom takt men har nu kommit till ett expansivt skede där vi behöver stärka upp vårt gäng i Gislaved. Som företag arbetar vi hela tiden på att optimera våra processer och vår strategi för att sträva efter fler marknadsandelar. Det dagliga arbetet innebär att bygga goda relationer och förse våra kunder med de produkter vi tillhandahåller, genom vår webbshop och telefon/mejl kontakt. Kundvänlighet är kärnan i vår verksamhet.
Vad söker vi?
Vi söker därför efter dig som vill framåt och drivs av att hela tiden utvecklas och lära dig nya saker. Vi utgår från att vi kommer se följande egenskaper hos dig:
- Du kan arbeta självständigt och är van att ta ansvar!
- Du är en aktiv problemlösare!
- Du är ordningsam och strukturerad!
- Du är duktig på engelska i såväl tal som skrift!
- Du har god social förmåga!
- Tycker om att samarbeta och har god kommunikationsförmåga!
Eftersom vårt företag har en mindre personalstyrka så ser vi de två sista punkterna som mycket viktiga och kärnan för trivsel i arbetsgruppen.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning på 6 månader.
Löneanspråk medsändes i ansökan.
Vi intervjuar löpande för tjänsten, så den kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Limmared Radio Gislaved
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Postadress

Marielundsgatan, 52
Gislaved, 33235

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023