Inköpsadministartör

Inköpsadministartör

Arbetsbeskrivning

Är du van att arbeta i Excel, är analytiskt lagd och intresserad av inköp och planering? Hos vår kund får du kliva in i en koordinerande och administrativ roll där du arbetar nära både seniora inköpare och produktion.

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra inköpsteamet och ha täta avstämningar med produktion och inköparna för att stötta i planeringen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

- Planera inköpta material
- Analysera data i vårt ERP-system SAP
- Samla information från olika intressenter och funktioner och omvandla till en inköpsplan


Vem är du?
Vi söker dig som har vidare utbildning som är relevant för tjänsten så som ekonomi eller teknik. Du behöver ha goda kunskaper i Excel, vara analytisk och systematiskt lagd och lätt för att kommunicera och ta tillvara på information. Rollen förutsätter att du är bekväm med både svenska och engelska och har lätt nya system. Har du tidigare vana av SAP eller större affärssystem är det meriterande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information


Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget är planerat att pågå under cirka 2-3 månader. Du kommer att tillhöra företagets huvudkontor i Solna.

Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar tas endast emot via annonsen på Poolias hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juni 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023