OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Här jobbar vi med hållbar samhällsutveckling och framtidsperspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
ARBETSUPPGIFTER
På planavdelningen arbetar ca 100 medarbetare inom planering, projektledning och projektstöd med att ta fram detaljplaner och andra planeringsdokument. Avdelningen består av fem planenheter och en planstödsenhet. Planstödsenhetens uppdrag är att i aktuella projekt ansvara för projektplanerings- och uppföljningsstöd samt utföra rituppdrag till planhandläggarna,
Planstödsenheten söker nu en administratör vars huvudsakliga arbetsuppgift blir att arbeta med administration av upphandlingar inom planavdelningen. Det innebär att du på uppdrag av planhandläggare tar fram upphandlingsunderlag och medverkar i planering, uppföljning och kvalitetssäkring av leveranser. I uppdraget ingår också att i samråd med stadsbyggnadskontorets inköpssamordnare och upphandlingsjurist arbeta fram tydliga upphandlingsrutiner för planavdelningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av upphandlingsadministration och har deltagit i upphandling, enligt lagen om offentlig upphandling, i större organisationer. Vi vill också att du har erfarenhet av att följa upp och utveckla processer och rutiner samt har erfarenhet av projektadministration.
Som person är du noggrann och tydlig. Det är också viktigt att du har god samarbetsförmåga och servicekänsla. Prestigelöshet är ytterligare en egenskap vi värderar högt. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där man hjälper varandra och agerar lösningsfokuserat.
Du har relevant högskoleutbildning. Du behöver ha goda kunskaper inom ekonomiområdet, hög allmän it-kompetens samt lätt för att ta till dig nya dataprogram.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Vi kan komma att kalla sökande till intervju under ansökningstiden.
Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bygglovchef Pia Hermansson
031-368 18 16
Bygglovchef (OBS sem v 26-29 samt 32) Maria Ågren
031-368 19 38
tf avdelningschef, planavdelningen Birgitta Lööf
031-368 16 81
HR-chef Christina Malmberg
031-368 15 06
Stadsarkitekt Björn Siejsö
070-950 11 98
Avdelningschef, Strategiska avdelningen Katja Ketola
076-116 39 12
Enhetschef Lantmäteriavdelningen Patrik Renfors
031-368 15 58
Enhetschef Lantmäterienhet 1 Johan Benjaminsson
031-368 18 10
avdelningschef Lars Fredén
031-3681520 (nås via mail)
IT-chef Martin Berndtsson
031-368 16 18, kontaktperson 25 - 29 juli.