OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.
Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
Verksamheten för Rakel och ledningssystem finns vid Avdelningen cybersäkerhet och säkra kommunikationer.
Verksamheten ansvarar för strategisk inriktning, utveckling och förvaltning av säkra, skyddade och tillgängliga kommunikationstjänster som används för ledning och samverkan inom och mellan samhällsviktiga verksamheter. I verksamheten ingår utveckling, utbyggnad, förvaltning, drift och kundanslutning av Rakel (Radiokommunikation för effektiv ledning). Vidare ansvarar verksamheten för utveckling, drift och förvaltning av WIS (Webbaserat Informationssystem) och SGSI (Swedish Government Secure Intranet). Verksamheten är i huvudsak avgiftsfinansierad.
Rollen som inköpsadministratör är placerad på enheten för Affärsstöd, inom verksamheten för Rakel och ledningssystem på MSB i Stockholm. Enheten har det samordnade ansvaret för verksamhetens ekonomi och verksamhetsstyrning. Enhetens uppgift är planering, uppföljning och rapportering av ekonomi och verksamhet samt order-, avtals- och avtalsadministration och säljadministration. Enheten upprätthåller även affärs- och förvaltningsexpertis inom juridik, säkerhet, kommunikation, verksamhetsutveckling och processarbete. Enheten fungerar som en stödenhet till verksamhetens övriga tre enheter och består av ca 10 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsadministratör kommer du att arbeta med inköps- och leverantörsadministration, t ex avropsbeställningar, konsultavrop, leveransbevakning och fakturahantering. Vidare ingår i rollen att hantera den löpande administrationen och medverka i utveckling av arbetet. Du kommer att samarbeta med flera olika roller på myndigheten t ex projektledare, tekniskt säljstöd, avtalshandläggare och controller samt samarbeta med leverantörer. Andra arbetsuppgifter på enheten kan förekomma.
Din kompetensprofil
För att söka anställning som inköpsadministratör har du en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Du har goda kunskaper i bokföring samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har arbetat med IT-baserade ekonomi- och verksamhetssystem och har goda kunskaper i MS Office. Du har erfarenhet av elektronisk fakturahantering med digitala flöden. Det är meriterande med erfarenhet av Agresso, liksom erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning.
Då rollen ställer höga krav på att samarbeta är det viktigt att du har lätt för att ta kontakt, skapa tillit och bidra till ett bra samarbetsklimat. Arbetet ställer också krav på god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Det är viktigt att du är noggrann och tar egna initiativ. Då du kommer att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt och ibland under tidspress, krävs att du är flexibel och tar ansvar för en större helhet än den egna. Du kan behålla ditt lugn och levererar ett gott resultat på en hög servicenivå. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsform
Anställningen är tidsbegränsad anställning på heltid, till och med februari 2021. Placeringsort Stockholm på vårt kontor Tomteboda i Solna.
Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
Är du intresserad?
Är du intresserad? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Sofia Enlund. Facklig företrädare är Jan Herremo (ST) och Sarah Schulman (Saco-S) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240
Din ansökan
din ansökan ska vara inkommen till MSB senast 21 februari, märkt med referensnummer 2020/25. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att omnågon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem.
MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20