OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
KONE är ett globalt bolag som flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappor och sitter i ljusa och fräscha lokaler på det skandinaviska huvudkontoret vid Kista Galleria. Hit tar du dig enkelt både kollektivt och med bil.
Din roll
KONEs Skandinaviska inköpsorganisation söker nu en Inköpsadministratör på 50% för att assistera Inköpsorganisationen i sitt dagliga arbete. Du kommer att stötta den Indirekta Inköpsorganisationen som har kategoriansvar (Bilflotta, Huvudkontorsstjänster såsom marknadsföring, ekonomi & HR, Fastigheter & lager, Resor & Hotell, IT-tjänster, Konsulttjänster, Verktyg). Arbetsuppgifterna kommer därför beröra inköpsarbete kopplat till ovannämnda kategorier.
Inköpsassistenten kommer att tillhöra Skandinaviens Inköpsorganisation och rapporterar till en Strategisk Inköpare. KONEs Inköpsorganisation är ett team bestående av 12 personer och är ett engagerat, stöttande och drivet team. KONEs organisation i helhet arbetar med stort fokus på hållbarhet & företagets prioriterade mål ”A Great Place to Work”.
Arbetet kan kombineras med på plats och på distans men ser gärna att du vill och kan arbeta med Sourcing Specialisten på plats i vårt huvudkontor i Kista somliga dagar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Assistera Sourcing Specialister i sitt dagliga arbete.
- Operativa & administrativa uppgifter kopplat till pågående inköpsprojekt
- Datainsamling från leverantörer och organisationen
- Granska fakturor
- Sammanställning av data (såsom offerter & upphandlingar)
- Kontraktshantering
Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, ambitiös och trivs bra med administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta inom flera olika områden och gå sida vid sida med en Strategisk Inköpare så det är viktigt att personen trivs i ett högt tempo med en stor variation av uppgifter. I utbyte kommer personen lära sig mycket inom inköp & adminsitration samt få jobba i en internationell miljö. Du är även prestigelös och tycker om att ge människor runt omkring dig god service. Vi söker därför en vågad och engagerad administrativt lagd person med skinn på näsan vars primära drivkraft är problemlösning.
Krav för tjänsten
Tidigare administrativ erfarenhet, gärna i en större verksamhet
God språkförståelse i Svenska & Engelska
Gymnasieexamen. (Meriterande med en högre utbildningsnivå)
God kunskap inom MS Office.
Meriterande
Tidigare erfarenhet i en liknande roll.
Tidigare erfarenhet av inköpsarbete
Tidigare arbetat i SAP eller andra inköpssystem
Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö
Någorlunda förståelse i det danska och norska språket.
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar KONE med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)