Inköpsadministratör

Inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens inköp och avtal och vi ansvarar även för att göra upphandlingar till våra kommunala bolag. Vår upphandlingsenhet består idag av nio personer.

Vi letar nu efter en självständig och initiativtagande inköpsadministratör.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid (vi erbjuder ett hybridarbetsätt). Vi arbetar också för att alla medarbetare ska få möjlighet att utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpsadministratör kommer du att arbetad med kundservice, rådgivning via mejl och telefon. Du bistår upphandlare och vår E-handelsfunktion med hantering av prislistor som ska hanteras via E-handelssystem.

Du hanterar upphandlingsrelaterade dokument t ex. delegationslistor och presentationsmaterial inför beslut. Du ska vara behjälplig vid sekretessprövning samt utlämnande av offentliga handlingar. Det kan även vara aktuellt att bistå med hjälp vid direktupphandlingar.

Du kommer även ha andra administrativa arbetsuppgifter som kontorsadministration, beställningar och annan intern service. Tjänsten kommer vara föränderlig i takt med verksamheten utvecklas.

KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss behöver du kunna arbeta självständigt, effektivt och har en god känsla för att ge service. Du trivs med att ta stort ansvar och är noggrann i arbete som ska du utför. Du gillar att ge ett kvalificerat supportstöd till chefer och medarbetare i vår organisation. Du fångar upp kunskap och vill utvecklas i mer i dina arbetsuppgifter.

Du har;
Gymnasial kompetens, gärna inom ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
Jobbat med att ge service till din egna organisation och andra intressenter.
Goda IT-kunskaper främst inom Microsoft programmen.
God förmåga att utrycka dig väl och tydligt i tal och skrift.
God samarbetsförmåga.

Meriterande är erfarenhet att arbete inom offentlig sektor/upphandling.




ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Upphandling
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


Clerk cum Typist

27 december 2024

Kontorist (omfattning 50%)

Kontorist (omfattning 50%)

25 december 2024

9 december 2024