Inköpsadministratör

Inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Junior, is that you? Ett skepp kommer lastat med en inköpsadministratör med start i augusti och fram till sisat januari. Här söker vi dig som besitter lagom (junior) med erfarenhet och är taggad på att få utvecklas vidare inom upphandling. Den här processen kommer gå undan, så sök direkt!

OM TJÄNSTEN
Då nuvarande kollega ska på föräldraledighet behöver vår kund nu få in en inköpsadministratör som kan fortsätta att vara organisationens stödfunktion avseende avtalsdatabasen och inköpssystemet. I rollen kommer du att tillhöra inköpsenheten och fungera som en stödfunktion till både de strategiska inköparna, inköpschefen och organisationen i övrigt när det gäller inköpssystemet. Du kommer att fungera som super user till kundens avtalsdatabas och upphandlingsverktyg vilket sker i Agresso.

Arbetet omfattar leverantörsregistrering i inköpssystemet och att tillse att kundens leverantörer och avtal är tillgängliga i avtalsdatabasen samt i inköpssystemet. Du ansvarar för att avtalen är uppdaterade med rätt avtalsdatum, optioner, leverantörsuppgifter och bilagor. Du kommer också att ta fram rapporter och statistik över inköp och leverantörer. I rollen ansvarar du även för att informationer i avtalsdatabasen och inköpssystemet överensstämmer med varandra och är tillgängligt för de interna beställarna.

Du erbjuds
- En bred roll med stort ägandeskap
- En närvarande konsultchef från Acadmeic Works sida som gärna hjälper dig vidare på nya uppdrag om du gör bra ifrån dig.
- En bra möjlighet att jobba nära Stockholm stad

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera förfrågningar om utlämning av allmänna handlingar / maska anbud.
* Omhändertagande av Inköpsenhetens funktionsmejl
* Uppdatera inköpsenhetens intranätsida med giltiga dokument avseende processer, rutiner, lagändringar och lathundar
* Hantera förfrågningar från Stockholms stad om deltagande i gemensamma upphandlingar.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av administration inom inköp och upphandling.
- Har minst gymnasieutbildning.
- Har erfarenhet i att hantera MS Office-paketet utan svårigheter.
- Har en god svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i Agresso
- Har erfarenhet av LOU och LUF

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2023
  • Ansök senast: 12 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024