Inköpsadministratör på 50% med omgående start till Rexel!

Inköpsadministratör på 50% med omgående start till Rexel!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är intresserad av inköp, är en fena på administration samt vill samla på dig värdefulla erfarenheter hos ett globalt företag under våren. I den här rollen kommer du få vara en del av ett bolag som befinner sig på en spännande förändringsresa, där du har möjlighet att vara med och påverka och utveckla arbetssättet. Sök rollen redan idag, då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Rexels räkning en inköpsadministratör. Du kommer att tillhöra inköpsteamet som består av cirka tio inköpare. Teamet är nu i behov av en person som kan stötta inköparna i deras arbete i cirka 3 månader, med chans till förlängning. Du kommer att arbeta på distans, men om/när omständigheterna tillåter så kommer du att jobba på Rexels kontor i Jordbro.

Rexel är en av världens största elgrossistkoncerner med verksamhet i 26 länder på tre kontinenter. De erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader, såväl inom tung industri och kraftbolag som i kommersiella fastigheter och helt vanliga svenska hem. Totalt är de är fler än 27.000 medarbetare och i Sverige är de närmare 800 medarbetare.

Du erbjuds


* En närvarande chef som kommer ge dig en gedigen introduktion samt stötta dig i det dagliga arbetet
* En utvecklande roll på ett storbolag där du samlar på dig goda erfarenheter och kunskaper inom inköp och komplex administration
* En härlig arbetsplats där du arbetar tätt med ett engagerat och kompetent team, som har roligt tillsammans


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpsadministratör kommer du att tillhöra supportfunktionen inköp och stötta teamet i olika ärenden.

Du kommer bland annat att:


* Hantera olika typer av inköp, ibland via lager, ibland direkt till kund
* Följa upp och kontrollera hela inköpsprocessen
* Ha kontakt med leverantörer
* Registrera orderbekräftelser i ett system
* Hantera leverantörsfakturor, följa upp och åtgärda eventuella fel


VI SÖKER DIG SOM
* Är student på eftergymnasial nivå eller dig som är intresserad av tjänst på 50%


* Har tidigare arbetserfarenhet av administration, service eller koordinering
* Har goda kunskaper inom Excell samt god systemvana
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i tjänsten
* Har förmågan att hantera stora mängder data på ett noggrant men effektivt sätt
* Har intresse och fallenhet för siffror


Som person är du:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Noggrann


Vidare är du en initiativtagande person som inte är rädd för att ställa frågor, samt att fatta egna beslut när det krävs. Du trivs i högt tempo och tycker om problemlösning. Då vi förväntar oss många ansökningar för den här specifika rollen önskar vi en motivering kring varför just du är rätt för det här uppdraget i ditt personliga brev.

Övrig information


* Start: Omgående 22/2
* Omfattning: Deltid 50%. Du väljer om du vill arbeta 12-16, eller 13-17
* Placering: Distans för tillfället, på Rexels kontor på Silovägen 7 i Jordbro när omständigheterna tillåter. Buss går i närheten.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Rexels önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Rexel är en av världens största elgrossistkoncerner med verksamhet i 26 länder på tre kontinenter. De är fler än 27.000 medarbetare och omsätter 136 miljarder SEK. Rexel Sverige har en stark position genom sina tre varumärken Selga, Storel och Moel. I Sverige är de närmare 830 medarbetare på 57 platser. ”Vi inom Rexel har kraft att förnya, både oss och vår bransch, och samtidigt bidra till en mer hållbar värld och det är vår mission ”Power to change”.”

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 16 mars 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024