OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till vårt trevliga kundföretag Pahléns söker vi en inköpsadministratör eller assistent. Du kommer ingå i ett engagerat och härligt inköpsteam som sitter i Pahléns fina lokaler placerade i Upplands Väsby nära Wäsby Golfklubb.
Tjänsten
I rollen arbetar du med en variation av olika inköpsadministrativa uppgifter. Du jobbar i Pahléns system Pyramid där du registrerar och uppdaterar artiklar och priser. Du ser över reservdelar inom ditt område, vad som är slut och behöver fyllas på och lägger beställningar på det. När beställningar eller produkterna behöver transporteras så är det du som boka in transporterna och följer upp leveranserna så allting flyter på. Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du jobba med följande:
• Artikelansvarig för ett antal av Pahlen Nordics leverantörer.
• Bekräfta inköpsordrar
• Leveransbevakning
• Inköpsfakturor, förattestering och kontroll
• Artikeladministration Pyramid och ibland Webb
• Lägga in kundordrar vid behov
Vem tror vi att du är?
För att göra succé i rollen som inköpsadministratör tror vi att du har följande bakgrund
• Du har tidigare erfarenhet i en roll som inköpsassistent/administratör, BackOffice-medarbetare eller liknande
• Du har mycket goda administrativa kunskaper
• Ekonomiskt tänk, förstå helheten och ett intresse för affären
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet av ett affärssystem, meriterande om du tidigare jobbat i Pyramid
Personligt
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en serviceminded person med stort driv som hugger i där det behövs. Du är strukturerad, har ett gott ordningssinne och gillar att upprätthålla leverantörsdialoger- och leverantörsrelationer. Vidare klarar du av att arbeta i ett högt tempo och har en mycket god prioriteringsförmåga och bidrar med bra och positiv stämning på kontoret.
Tjänsten/Varaktighet
Deltid (75%)
Konsultuppdrag på minst 6 månader
Start: Önskvärt v.33
Om Pahlén
Pahlén är ett genuint svenskt företag med 50 års erfarenhet av tillverkning av kvalitetsprodukter för swimmingpooler. Vi tillhandahåller idag utrustning för såväl små privata bad, som stora offentliga anläggningar. Produkterna tillverkas i material av högsta kvalitet, som garanterar lång livslängd och driftsäkerhet. En stor del, cirka 70%, av vår produktion exporteras. Vi är 50 anställda och Produkterna tillverkas av brons, rostfritt syrafast stål, titan samt termoplast, material av högsta kvalitet, som garanterar lång livslängd och driftsäkerhet. Vi är 50 anställda inom allt från tillverkning och lager till ordermottagning och support som sitter i våra fräscha lokaler i Upplands Väsby.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling