OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
HTC Sweden bildades 1987 är idag världsledande inom professionella, miljövänliga golvlösningar. Företaget tillverkar slip och polersystem för golv och har under de senaste två decennierna förändrat hur hela branscher arbetar. De har sedan 1995 mer än 10-dubblat omsättningen och är nu ca 170 anställda i Sverige, USA, England, Tyskland och Frankrike. För mer information se http://www.htc-floorsystems.com/
Vi söker en Inköpsadministratör för konsultuppdrag på HTC. Tjänsten är på heltid aug-dec 2015.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Inköpsadministratör kommer dina arbetguppgifter att vara:
•Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot avtal och avropa genom att ställa ut skriftlig inköpsorder
•Materialplanera mot behov i affärssystemet och lägga order till utvalda leverantörer
•Bevaka ordererkännanden
•Bevaka leveransernas rättidighet och säkerställa hemtagning
•Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser
Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller i företaget
Din profil
Vi eftersöker följande kvalifikationer:
• Erfarenhet av tidigare arbete i en administrativ roll och med liknande uppgifter
• Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom logistikområdet
• Behärskar Office-paketet på avancerad nivå
• Tidigare erfarenhet av arbete i integrerade affärssystem, företrädesvis Navision
• Mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska och engelska språket, övriga språkkunskaper är meriterande
Som person är du en prestigelös lagspelare med stor ansvarskänsla samt strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga med sinne för matematiskt tänkande kopplat till planering och logistik. Att vara målinriktad, driven och ha ett självständigt tänk samtidigt som du är flexibel och ser utmaningar där andra ser hinder är något vi värdesätter högt hos den sökande. Vidare är du serviceinriktad i både ditt arbete och som person samt mån om att bygga långsiktiga relationer.
Ansökningsförfarande
Är detta något för dig?
Vänta inte med din ansökan utan skicka in den redan idag då urval görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.industrikompetens.se.
Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Lotta Hoff på mail lotta.hoff@industrikompetens.se.
Väl mött!
Om oss
<I>Industrikompetens ägs av Industri och kommuner och jobbar för regionens kort- och långsiktiga kompetensförsörjning. Vi arbetar brett, från omställning, arbetarbemanning och personalförmedling till rekrytering. Vi engagerar oss i utbildningsfrågor och lärlingsprogram, etablerar kontakter mellan företag och studenter och verkar för nätverk mellan våra kundföretag. Alltid med stort, personligt engagemang
</I>
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23