Inköpsadministratör stamdata - visstid

Arbetsbeskrivning

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser.

Vi söker nu en medarbetare till inköpsavdelningen - stamdata. Det är en visstidsanställning på heltid där anställningen sträcker sig till och med slutet av augusti 2017.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
I rollen som administratör stamdata på vår inköpsavdelning hanterar du administrationen av stamdata, dvs den produktdata som är grunden för all hantering av våra artiklar och leverantörer.
På daglig basis bearbetar du inkommande meddelanden, informationer och inköpskontrakt och aktualiserar uppgifterna i vårt affärssystem. Du administrerar in- om- och utlistning av produkter, uppdaterar prisskyltar, sammanställer listor och olika underlag. Som en del av det löpande arbetet sammanställer du också veckovis informationer kring artiklar och leverantörer i inköpsmeddelanden till olika mottagare. Rollen tillhör gruppen stamdata/f&g inom det administrativa teamet på inköpsavdelningen.

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha ett väl utvecklat siffersinne och tycka om att arbeta med siffror. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.

Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska är det en förutsättning att du har grundläggande kunskaper i tyska samt har en vilja att lära dig språket.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken 'Ansök nu' via länken som du hittar längst ner på vår hemsida .Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 15 augusti 2016.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juli 2016

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023