Inköpsadministratör - Stockholmshem

Inköpsadministratör - Stockholmshem

Arbetsbeskrivning

Information om tjänsten

Vi söker nu en inköpsadministratör för uppdrag hos kund, Stockholmshem, tjänsten är på heltid, okt - 30 juni 2023Bakgrund
Vill du vara med och utveckla Stockholm? På Stockholmshem är vi stolta över att bygga och
förvalta hållbara bostäder och bostadsområden åt alla stockholmare. Hos oss är kunden verkligen i centrum. Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och där vi vågar testa nya saker? Är du dessutom fena på administration, tycker om att ha ansvar och gillar ständig utveckling? Då har du ett jobb att söka.

Du blir en del av bolagets inköpsenhet som består av upphandlare och inköpscontrollers som
ansvarar för alla bolagets upphandlingar och uppföljning. Enheten har stort förtroende i
organisationen och har vuxit från en till tio personer på sex år.Beskrivning av uppdraget
Som inköpsadministratör är du det administrativa expertstödet inom enheten. En stor del av uppdraget innebär att självständigt fungera som inköpssupport till alla anställda med mycket intern och extern kommunikation. Du gör också sekretessbedömningar och utlämnande av handlingar, diarieföring samt dokumenthantering i upphandlingsprocessen. Du arbetar också med registervård och innehållet i våra IT-verktyg samt med indexreglering av avtal och avtalsvård. I rollen ingår även ekonomisk leverantörskontroll och samordning av möten och konferenser.

Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet och är övertygade om att vi tillsammans gör varandra bättre!

Kravspecifikation:

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och är en van systemadministratör. Du har även erfarenhet av arbete i en koordinerande, kundserviceliknande roll samt erfarenhet av att arbeta med dokumenthantering. Det är meriterande om du också har arbetat inom offentlig upphandling och med registratur inom offentlig sektor. Har du dessutom jobbat i Platina, Agresso eller Kommers är även det ett plus.

I denna roll har du många kontaktytor och det är därför viktigt att du gillar att bygga relationer och är en god kommunikatör. Som person är du prestigelös och serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra. Du gillar att arbeta utifrån givna ramar och rutiner men kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter utan att det stör dig. Du gillar också ett utredande arbetssätt där du själv behöver söka svar på frågor. Samtidigt är du också strukturerad och noggrann och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaper.

Skallkrav· Gymnasieutbildning· Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete· Mycket goda kunskaper i Officepaketet· Van systemadministratör· Erfarenhet av arbete i en koordinerande, kundserviceliknande roll· Erfarenhet att arbeta med dokumenthantering

Meriterande

· Arbetat inom offentlig upphandling och registratur inom offentlig sektor· Arbetat i Platina, Agresso eller KommersPersonliga egenskaper· Tycker om att bygga relationer· God kommunikatör· Prestigelös, serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra· Tycker om att arbeta utifrån givna ramar och rutiner men kan ställa om mellan olika arbetsuppgifter utan att det stör dig· Tycker om ett utredande arbetssätt där du själv behöver söka svar på frågor.· Du är strukturerad, nogrann och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete självständigt.
-

Om arbetsgivaren

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Vi har ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm och ingår i koncernen VeddestaGruppen.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023