OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en inköpsadministratör med gymnasieutbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet? Brinner du för att arbeta med siffror och värdesätter samarbete i en arbetsgrupp? Söker du efter en ny utmaning och vill arbeta på en statlig myndighet i Stockholm? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om tjänsten
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Detta innebär att vi regelbundet får in uppdrag från myndigheter som söker skickliga inköpsadministratörer. Nu söker en myndighet i Stockholm en inköpsadministratör till deras upphandlingsenhet och lokalfunktion. I din roll som inköpsadministratör kommer du att fungera som ett operativt stöd för verksamheten. Som inköpsadministratör kommer du att arbeta med olika uppgifter parallellt vilket innebär att struktur och ordning blir viktigt. Dina arbetsuppgifter kommer att vara fördelade mellan upphandlingsenheten och lokalfunktionen och avser administration av avtal, enklare avrop samt administrativt stöd till enheterna.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Arbeta med avtalsuppföljning
Ta fram och sammanställa statistik
Hantera uppdatering av register
Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
Medverka vid hantering av offerter/anbud/avtal och urval av leverantörer
Sköta administrativa rutiner
Vara ett operativt stöd till verksamheten
Vara ett administrativt stöd till Ekonomiavdelningen
Föra mötesanteckningar
Arbete med hållbarhetsfrågor
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
Goda kunskaper i MS Office
Goda kunskaper i Excel
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Grundläggande kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling)
Kunna lämna en referens på liknande tidigare uppdrag
Meriterande krav
Efarenhet av att avropa från Kammarkollegiets statliga ramavtal
Vi söker dig som
Har en god serviceförmåga
Är självständig
Är noggrann
Har en god social kompetens
Har en god samarbetsförmåga
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med start 2023-08-14 till och pågår till med 2024-02-13, med möjlighet till förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i centrala Stockholm, alternativt på distans enligt överenskommelse med myndigheten.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-06-20. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.