OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarstagande teamplayer som trivs bra i en administrativ och koordinerande roll? Till ett energibolag söker vi nu en inköpsadministratör. Om detta låter som något för dig så sök tjänsten redan idag då vi går igenom ansökningarna löpande!
OM TJÄNSTEN
Till vår kund som är ett energibolag söker vi nu en inköpsadministratör på heltid. Uppdraget är med start omgående och kommer att sträcka sig fram till sista maj 2022.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som inköpsadministratör tillhör du en grupp som hanterar alla operationella inköp på bolaget. Du kommer främst att ansvara för behoven i Nordvästra Stockholmsområdet.
Du kommer bland annat att:
* Granska och administrera leverantörsfakturor mot gällande villkor i bolagets ramavtal
* Föra dialoger med leverantörer kring felaktiga fakturor, inkräva kreditfakturor och uppföljning av hela processen från start till avslut
* Genomföra inköp mot behov i verksamheten
* Hantera förhandlingar och diskussioner om villkor i samband med inköp
Till en början kommer det att finnas möjlighet till visst distansarbete men på sikt ommer du att vara fysiskt närvarande på arbetsplatsen då det krävs för att kunna utföra vissa delar av arbetet.
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration/koordinering
* God vana att arbeta i affärssystem
* Innehar B-körkort
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll.
Som person är du en teamplayer, du arbetar mycket väl tillsammans med andra och du ställer upp för dina kollegor. Vidare tar du gärna ett stort eget ansvar och du säkerställer att ditt arbete håller hög kvalitet. Du har inga problem med att ta egna beslut men du är heller inte rädd för att fråga dina kollegor när du känner dig osäker.
Övrig information
* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid med omgående start fram till sista maj 2022
* Placering: Högdalen i Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231