INKÖPSADMINISTRATÖR TILL ENERGIBOLAG I STOCKHOLM

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Nu söker vår kund en Inköpsadministratör för ett föräldravikariat. Tjänsten är belägen i den grupp som hanterar alla operationella inköp för vår kund. Gruppen är indelad i två delar, en del som hanterar alla större inköp och bredare entreprenadupphandlingar. Den andra delen som hanterar alla mindre inköp, skapande av de inköpsrekvisitioner som behövs i affärssystemet Maximo inför kommande inköp, skapa de inköpsordrar som behövs i affärssytemet Maximo, samt granskning och administrering av de leverantörsfakturor som kommer in efter att inköpen levererats. Vår kund har anläggningar i hela Stockholm, gruppen är indelad i verksamhetsområden. Denna roll möter de behov som finns i Nordvästra Stockholm. Ansvaret ligger för Bristaverket, Vilundaverket, Akallaverket samt Hässelbyverket. Tjänsten är sådan att fysisk närvaro är nödvändig för att kunna utföra arbetet fullt ut (under pandemin arbetar vår kund självklart delvis hemma). När läget stabiliserat sig kommer vår kund återgå till normalt läge där man är i Bristaverket fysiskt primärt 3–4 dagar/veckan, och Hässelbyverket de övriga dagarna. Den större delen arbete ligger i granskning och administration av leverantörsfakturor, där granskningen skall göras mot de villkor som är gällande i vår kunds ramavtal. Vid behov skall man kunna gå i dialog med en leverantör för att argumentera om varför en faktura är felaktig och inkräva en kreditfaktura och följa upp den processen tills ärendet är avslutat. Den mindre och andra delen handlar om att göra faktiska inköp mot behov som uppstår i verksamheten, det kan gälla saker som är udda och kräver efterforskning eller hyllvaror. Förväntningen är att man alltid gör en så god affär som möjligt och tar stort ansvar för de inköp man ansvarar för. Förhandling och diskussioner om villkor i samband med inköp kommer att vara en del av rollen. Det kommer många frågor från verksamheten som behövs möta upp i det dagliga, är man på plats även många personliga kontakter där man tillsammans med kundens beställare behöver hitta lösningar på olika typer av problem inom ramen av arbetet. Till din hjälp så har du den lokala inköparen som ansvarar för samma distrikt och alla tyngre inköpsfrågor, det finns även avtalsansvariga centrala inköpsfunktioner till stöd vid behov.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Giltigt B körkort och tillgång till bil
- Minimum gymnasial utbildningsnivå
- 3-5 års relevant erfarenhet inom inköp
- God datavana och god kompetens i normalt förekommande system på administrativa arbetsplatser
- Kompetens i ett eller flera affärssystem, ex. SAP, Movex, Maximo eller liknande

Personliga egenskaper
Du kommer tillhöra en riktigt sammansvetsad grupp som stöttar varandra i alla lägen. Du behöver därför kunna samarbeta i en grupp som har ett högt arbetstempo. Vår kund letar efter en teamplayer som tar stort ansvar och ser de beställare som de arbetar med, som sina trogna kunder och vill ge sin allra bästa leverans för att de skall bli nöjda. God självkänsla, stort självförtroende, att våga fråga när man är osäker, är nycklar som vår kund ser som naturliga i gruppen.

Lön
Enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2021-04-12 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2022-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer gå dubbelt med den som innehar rollen idag under 1 månad för att sedan ansvara för rollen själv resterande tid av uppdraget. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna senast 2020-03-19 kommer prioriteras i urvalet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 9 april 2021

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023