OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du viss erfarenhet av avtalsadministration, upphandling och förhandling och på jakt efter en ny utmaning på ett internationellt bolag i framkant? KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och är ledande i Sverige inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. De söker nu sin nya kollega med start 1/6. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONES räkning en medarbetare inom avtalsadministration.
Tjänsten utgår från KONES huvudkontor i Kista där ca 200 andra medarbetare sitter, men du har även goda möjligheter att delvis jobba hemifrån. Du kommer tillhöra ett skandinaviskt team och stötta Sourcing Specialists med olika typer av administrativa uppgifter kopplat till inköp, avtal och leverantörsdokumentation.
Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Uppdraget pågår initialt till början av 2023 med goda chanser till förlängning. I den här rollen kommer du utgå från det Skandinaviska huvudkontoret och har all möjlighet att bygga ditt kontaktnät samt utvecklas internt.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara att samla in relevant leverantörsdokumentation vid leverantörsonboarding, hålla leverantörsdokumentationen uppdaterad under hela leverantörens livscykel, kommunicera gällande leverantörer, produkter och inköpssätt till organisationen, samt stödja skapandet och underhåll av verktyg och processer gällande inköp.
Vidare kommer du att:
* Stötta kategoriansvariga/sourcingspecialister i deras dagliga arbete
* Implementa nya leverantörer i systemet
* Hantera dokumentation och administration kopplat till leverantörer
* Uppdatering av kontrakt, hantering av leverantörsmasterdata
* Hantera inköpssegmentet såsom att skapa kontrakt med nya leverantörer, Kontrakts-/leverantörshantering, samarbeta med logistikavdelning
VI SÖKER DIG SOM
För att lyckas i denna roll bör du:
* Ha 1-3 års erfarenhet av inköpsadministration/avtalsadministration
* Viss erfarenhet av förhandling och upphandling
* Ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
* Goda kunskaper i MS Office-verktyg såsom Excel
Meriterande:
* Erfarenhet inom SAP, Masterdata, leverantörs-onboarding samt inom taktiska/strategiska inköpsuppgifter
Som person tror vi att du är detaljorienterad och har en stark analytisk förmåga. Du lyckas se fel som andra har förbisett, identifiera viktiga detaljer och ser till att de är korrekta. Du är nyfiken på kundernas verksamhet, säkerställer effektiv service och villig att förstå deras utmaningar. Du tar kundklagomål på allvar och letar efter sätt att förbättra processer och rutiner.
Övrig information
* Start: 1/6 2022 - 31/1 2023 med chans till förlängning.
* Omfattning: Heltid, långsiktigt. Avtal skrivs initialt på 6 månader.
* Placering: Kista, möjlighet till remotearbete vid tillfälle.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231