OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Dina arbetsuppgifter
Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu en inköpsadministratör inom ett varuområde. Som inköpsadministratör hos oss tillhör du inköpsavdelningen och rapporterar till produktchefen inom ett av de fem varuområdena. Du kommer att ha en bred roll och ingå i ett flertal parallella projekt. Du är en person som trivs med ett högt tempo och att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar.
I rollen kommer du att arbeta med datorn som främsta verktyg. Du kommer bland annat att bearbeta prisförfrågningar och fakturaavvikelser, förbereda marknadsföringsunderlag samt sammanställa beställningsunderlag. Du kommer även jobba med dokumentation och administration och underhåll av vår artikeldatabas.
En del resor i tjänsten kan förekomma varför vi gärna ser att du som söker har B-körkort.
Din profil
Det är önskvärt att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller motsvarande bakgrund relaterat till tjänsten. Du har goda kunskaper i SAP och MS Office, med betoning på Excel.
Du är noggrann och kvalitetsmedveten och lägger vikt vid att hålla en hög standard i ditt arbete. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du besitter förmågan att självständigt planera och strukturera och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
Eftersom arbetet innebär många personliga kontakter, ska du ha god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. Självklart arbetar du bra tillsammans med andra människor och relaterar till dina kollegor på ett lyhört sätt.
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kunskaper i det tyska språket är mycket meriterande.
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 40 tim
Lön/Förmåner: Lön enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse.