OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp och inköpssystem? Vill du vara med i en systemimplementation där du får bidra med dina kunskaper och göra skillnad? Skulle du trivas i en organisation med ena benet i Sverige och andra i Danmark? Då kan vi ha jobbet för dig!
Om tjänsten
Øresundsbron söker en Inköpsadministratör för att medverka vid införandet av ett nytt e-handelssystem för inköp och därefter förvaltning av systemet. Du blir en central medarbetare i att införa ett nytt system och kommer att arbeta med både processutveckling/förvaltning och operativt inköpsarbete. Rollen ingår i gruppen Inköp och du kommer rapportera till Inköpskoordinatorn.
I din roll som Inköpsadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Delta i implementering av systemlösning och processförändringar
• Konfigurering av e-handelssystem – avtalsadministration
• Löpande förvaltning av e-handelssystemet
• Internsupport för genomförande av inköp och avrop
• Uppföljning och analys av inköp
• Ingå i processteamet för inköpsprocessen
Tjänsten som Inköpsadministratör är ett konsultuppdrag på 6 månader, med möjlighet till förlängning. Du kommer arbeta på kontoret på Lernacken i Malmö och enstaka resor till kontoret i Örestad kan förekomma. Arbetstiderna är måndag till fredag mellan kl. 08.00-17.00. Planerad start är i början av oktober.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter och ett intresse för digitalisering och nya system. Som person har du ett driv och är van vid att arbeta självständigt. Du har en god pedagogisk förmåga och motiveras av att stötta och hjälpa andra liksom att skapa en bra teamleverans och goda relationer. Du är strukturerad, har en god analytisk förmåga och kan se både detaljer och helhet. Dessutom är du kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och att självständigt driva ditt arbete framåt.
Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta med processutveckling/processförvaltning
• Erfarenhet av att arbeta med e-handelssystem för inköp (meriterande med Visma Proceedo)
• Flytande svenska i tal och skrift
• God förståelse för danska
• Erfarenhet av att arbeta med ett upphandlingsverktyg är meriterande
• Erfarenhet av uppföljning och analys (SPEND-analyser) är meriterande
• Erfarenhet av att implementera nya system eller arbetssätt i en organisation är meriterande
Om Øresundsbron
Øresundsbro Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs till lika delar av den svenska och danska staten. Øresundsbro Konsortiet äger och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Vår vision är en dynamisk Öresundsregion där alla med bil har rabattavtal. Vi är 145 medarbetare som jobbar för att Øresundsbron ska vara den bästa vägen till upplevelser och möjligheter på andra sidan Öresund. Våra medarbetare skapar möjligheter till vår framgång. Vår organisation är präglad av proaktivitet, förändringsvilja och öppenhet. Ett välfungerande samarbete är en förutsättning för att nå våra mål. Och därför är vi på Øresundsbron hjälpsamma brobyggare.
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Øresundsbron med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147