OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetar ett par år med inköp alternativt är nyexaminerad inköpare eller närliggande eftergymnasial utbildning? Då har du nu chansen att utvecklas i rollen och bygga på din erfarenhet i en stor och spännande organisation. Jobbet är för dig med sinne för ordning & reda samt en stor drivkraft och en vilja att utvecklas.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka inte att ansöka!
Om tjänsten
Rollen som inköpsadministratör innebär att agera som en stödfunktion till inköparna i vardagen. Målet är att avlasta dem avseende nedanstående delar i inköpsarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
• Hämta in artikeldata från andra funktioner inom Saab samt från externa leverantörer
• Uppdatera och underhålla vårt affärssystem med korrekt artikel- och leverantörsdata
• Hämta in information i samband med leverantörsgodkännanden i dialog med externa leverantörer
• Upprätta leverantörsgodkännanden samt till dessa tillhörande dokumentation
• Arbeta med utskick/mottagande av exportkontrollerad dokumentation till/från våra leverantörer • Övriga administrativa inköpsaktiviteter
Du blir en del av Support and Services som bland annat har eftermarknadsansvar för Gripen. Rollen ligger under avdelning Sourcing and Supply som består av strategiskt- och operativt inköp, supply chain specialister och distributionscenter. Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vem är du?
Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet från exempelvis inköp. Du har goda språkkunskaper i svenska såväl som engelska och är van att arbeta i MS Office. Även vana att arbeta i andra affärssystem är meriterande. För att axla rollen ser vi även att du har god social kompetens för att kunna jobba med såväl interna som externa kontakter. Du arbetar med mycket god struktur, ordning och samarbetsförmåga. Vidare värdesätter vi drivkraft och initiativförmåga och ser gärna att du trivs med att ge service och stötta kollegor.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn
Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund