OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Jobbet för dig med sinne för ordning & reda och en stor portion drivkraft. Syftet med rollen som Inköpsadministratör är att skapa en stödfunktion till våra inköpare i vardagen. Målet är att avlasta dem avseende nedanstående delar i inköpsarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av, men är inte begränsade till:
• Hämta in artikeldata från andra funktioner inom Saab samt från externa leverantörer
• Upprätta leverantörsgodkännanden samt till dessa tillhörande dokumentation
• Arbeta med utskick/mottagande av exportkontrollerad dokumentation till/från våra leverantörer
• Övriga administrativa inköpsaktiviteter
Din profil
För att du ska trivas i denna roll så bör du vara social och serviceinriktad och ha en positiv inställning till ovisshet. Du bör också tycka om att arbeta i en varierande roll där du själv har ett stort ansvar till att samla på dig arbetsuppgifter och lösa dem. Med ett stort engagemang och driv så kommer du långt i denna tjänst.
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetserfarenhet. Du ska ha goda kunskaper i Microsoft Office och ha erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan nu. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då start är så snart som möjligt. Detta är initialt ett konsultuppdrag på ett år.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Frida Jakobsson, frida.jakobsson@skill.se. Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.