Inköpsadministratör till Stockholms Hamnar!

Inköpsadministratör till Stockholms Hamnar!

Arbetsbeskrivning

Vår Junior Inköpare går på föräldraledighet och planerar att vara borta i 1 år.

Stockholms Hamn behöver under den tiden en Inköpsadministratör som kan fortsätta att vara organisationens stödfunktion avseende avtalsdatabasen och inköpssystemet. En inköpsadministratör tillhör inköpsenheten och fungerar som en stödfunktion till både de strategiska inköparna, inköpschef och organisationen. Du ansvarar för att processer och rutiner efterföljs enligt Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna (LUF), samt att organisationen tillämpar dessa lagar. Du har ansvar för att organisationen är uppdaterad på eventuella ändringar inom processer och rutiner, vid inköp och upphandling.

Du blir anställd av oss på Manpower men kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund.

Start i månadsskiftet oktober/november med cirka två veckors upplärning.

På Stockholms Hamnar arbetar du på ett modernt företag med strategisk betydelse för Stockholmsregionens utveckling. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb i en händelserik miljö med trevliga kollegor. Håller du dessutom med om att samarbete och en positiv attityd i vardagen skapar arbetsglädje för alla, kommer du att trivas på Stockholms Hamnar.

Som inköpsadministratör fungerar du som systemansvarig för Stockholms Hamnars upphandlingsverktyg och avtalsdatabas.

Du ansvarar för

* att leverantörer och avtal är tillgängliga i avtalsdatabasen samt i inköpssystemet så att de interna beställarna ska kunna avropa ifrån önskade leverantörer.
* att avtalen är uppdaterade med korrekta avtalsdatum, optioner, leverantörsuppgifter och bilagor.
* att förse beställarna med rapporter och statistik från avtalsdatabasen
* att information förs över från avtalsdatabasen till inköpssystemet och görs tillgänglig för beställarna.
* att utbilda organisationen i eAvrop och Agresso.
* att uppdatera inköpsenhetens intranät sida med giltiga dokument avseende processer, rutiner, nya lagändringar och lathundar.
* inköpsenhetens funktionsmejl
* att hantera förfrågningar från staden angående intressanta upphandlingar för organisationen att delta i.
* att hantera förfrågningar om utlämning av allmänna handlingar / maska anbud.

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll ett par år och känner till rollen. Det kan vara inköp tidigare eller ekonomi (leverantörsreskontra) Man behöver inte kunna leveransvillkor eller inköp i större utsträckning.

Krav

* Administratör med fokus på struktur, kvalitet och servicekänsla
* Tidigare erfarenhet av administration inom inköp och upphandling.
* Gymnasieutbildning
* God svenska och engelska i både tal och skrift.
* Hanterar MS Office-paketet utan svårigheter.
* Meriterande om du har kunskaper i Agresso och/eller eAvrop



Organisation

Idag arbetar fyra personer på avdelningen och120 personer i företaget. Arbetstiden är 08:00-17:00 måndag till fredag, med möjlighet till flex. Distansarbete är ok någon dag per vecka. Kontoret ligger i frihamnen vid Gärdet



Målet ska vara att administrationen runt avtalsdatabasen och inköpssystemet fungerat. Att beställarna är nöjda och känner att de fått stöd och hjälp med sina inköpsrelaterade frågor, samt att inköpschef och strategiska inköpare har fått den administrativa avlastning som de behöver. Att nödvändig information har nått beställarna så att de haft möjlighet att utföra sina beställningar i Agresso.



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Andersson via e- post:karin.andersson@manpower.se Sök tjänsten idag, vi tillsätter löpande.



Vi ser fram emot att höra från dig!



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023