Inköpsadministratör till vår kund Wittur

Arbetsbeskrivning

Om Wittur AB

Wittur Sweden AB förser den svenska, norska, danska och finska marknaden med komponenter och kompletta lösningar till hissbranschen. Bolaget grundades 2001 och är ett dotterbolag inom Wittur koncernen. De är idag ca 25 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som omsätter omkring 180 mkr årligen. Wittur koncernen består i sin tur av ca 4800 medarbetare och är verksamma i över 50 länder runt om i världen.

Wittur Sweden erbjuder det lilla företagets sammanhållning och gemenskap med de fördelar det innebär att vara en del av en internationell koncern. Företaget karaktäriseras av samarbetsvilja och entreprenörskap kombinerat med en stolthet över att kunna erbjuda produkter och service av högsta kvalitet. Här uppmuntras eget och individuellt ansvar, oavsett vilken position en medarbetare har inom företaget.

Om rollen

Rollen som inköpsadministratör innefattar ansvar för teknisk orderberedning, inköp och orderadministration i tätt samarbete med såväl kundansvariga Area Sales Managers som med fabriker och externa leverantörer i Europa. Arbetet innebär mycket kundkontakter via mail och telefon. Du bevakar och följer varje order från offert till leverans. Du är en viktig person för företaget och i ditt arbete har du ansvar för att skapa förtroende för företaget och produkter både internt och hos kunder.

Övergripande arbetsuppgifter

- Beställning och inköp av material
- Teknisk orderberedning, orderadministration, inköpsadministration.
- Säljsupport samt reklamationshantering.


Om dig

Vi söker dig som är öppen och utåtriktad och letar efter ett serviceinriktat arbete med både interna och externa kontakter. Detta kräver att du är såväl flexibel som kommunikativ. Du arbetar process- och lösningsorienterat, alltid med en affärsmässig inställning. Vi ser att du är nyfiken som person och besitter ett tekniskt intresse samtidigt som du ständigt är öppen för ny kunskap. Du har erfarenhet av att arbeta såväl självständigt som i grupp. Därtill betraktar du ditt team som en styrka vilket gör dig till en utmärkt lagspelare. Du har tidigare erfarenhet av inköps- eller orderadministration och är en van användare av dator- och affärssystem. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska då du kommer att ha många breda kontaktytor.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av order- och inköpsadministration
- System- och datorvana


Tillträde, omfattning och arbetstider

Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget arbetar 40 timmars arbetsveckor och har sina lokaler i Spånga. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd hos vår kund Wittur. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2022
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024