OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta inom inköp, i en roll med varierande arbetsuppgifter, hos en branschledande aktör? Är du en driven och utvecklingsinriktad person kan det vara just dig som vi söker!
Lindab
Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa med lösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande. Koncernen omsatte 9 166 MSEK år 2020 och är etablerad i 24 länder med ca 5 000 medarbetare. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne.
Lindab Sverige AB är det svenska försäljningsbolaget med ca 230 anställda fördelade över våra 30 butiker med lager. Huvudkontoret ligger utanför Ängelholm.
Ditt nya jobb
I rollen som Inköpsanalytiker kommer du att arbeta med avtalsuppföljning och djupgående analys av kostnader inom olika inköpskategorier. Du ansvarar för att återrapportera utfört analysarbete till berörda projektgrupper. Du kommer att delta i leverantörsmöten och ta fram rapporter och underlag inför mötena. Sammanställning och utvärdering av offerter ingår också i arbetsuppgifterna och du kommer även att arbeta med sammanställning av inköpsrapporter och spendanalys.
Du kommer att rapportera till Group Strategic Sourcing Manager för indirekt inköp, men kommer att arbeta cross-funktionellt med inköpare inom hela koncernen.
Tjänsten är en projektanställning på heltid i 11 månader med goda möjligheter till en fortsatt anställning och vidareutveckling inom inköpsorganisationen.
Du kommer ha ditt kontor på Lindab i Ängelholm alt. Förslöv men det förkommer resor i tjänsten.
Din profil
Du har en universitets-/högskoleutbildning inom ekonomi eller eftergymnasial utbildning inom inköp- och logistik. Utbildning inom avtalsrätt är meriterande.
Tidigare erfarenhet av arbete inom en större koncern är meriterande likaså erfarenhet ifrån tjänster inom inköp, ekonomi och logistik.
Du är en analytisk och noggrann person.
Du har en god kommunikationsförmåga, då du kommer att ha många kontakter såväl inom Lindab som med våra externa leverantörer.
Du motiveras av utveckling och trivs med individuellt ansvar då du kommer att arbeta självständigt i olika projekt.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst. Vi vill också att du har goda kunskaper i de vanligaste Office-programmen som Excel och PowerPoint.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en roll på ett marknadsledande företag med bra arbetsvillkor och goda utvecklingsmöjligheter. Vår företagskultur präglas av hållbarhet, prestigelöshet och kreativitet. Vi månar om din personliga utveckling, där du som anställd själv kommer att få vara en del i utformningen av din roll och arbetssituation. Vi är en arbetsplats med omtanke och hållbarhet i fokus som du ska kunna känna dig stolt över att jobba på!
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Mats Andersson, Group Strategic Sourcing Manager – Indirect, på telefon 0431-853 16.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 8 november 2021. Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb . Vi arbetar med löpande urval.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teknisk chef Vidar Hammersland
0346-71 48 06
070-668 76 06
Regionchef Peter Eriksson
070-213 13 17
Försäljningschef Mikael Hugosson
070-374 22 71
Filialchef Leif Caesar
011-495 49 61
Personalchef Malin Jönsson
0431-850 59
0730-88 88 58
Filialchef Fredrik Brandt
070-190 12 51
Filialchef Fredrik Brandt
070-1901251
Tekniskchef Vidar Hammersland
0346-71 48 06
Oscar Selling
060-658 67 34
Filialchef Jonas Letterlöv
042-402 22 12