OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030.
Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling?
Tjänsten är placerad på kommunens inköpsavdelning som organisatoriskt ingår i kommunledningskontoret och ansvarar för utveckling, samordning och planering av kommunkoncernens upphandlings- och inköpsarbete. Du kommer ingå i en avdelning med 7 medarbetare som arbetar med kategoristyrning, upphandling, e-handel samt övergripande fordonshantering.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som inköpsanalytiker med e-handelsansvar innebär följande huvudsakliga arbetsuppgifter.
Du kommer att stödja inköpschef med bland annat löpande uppföljning och rapportering, framtagande och analys av mål- och nyckeltal, samt identifiera förbättringsförslag som leder till sänkt totalkostnad.
Du kommer att bistå vår kategoriledare med analyser inom kategoristyrningsarbetet som att mäta avtalstäckning och avtalstrohet samt risker och hållbarhet i leverantörskedjor och även bidra till omvärldsanalys.
Du kommer att arbeta med fortsatt implementering och utveckling av Power Bi för att synliggöra inköpsdata kopplade till förvaltningarnas inköp.
Du kommer att få ett övergripande ansvar för e-handelssystemets drift och fortsatta utveckling med tillhörande logistikflöden genom den samordnande varudistributionen. I dessa arbetsuppgifter ingår b.la anslutning av nya leverantörer, upprätta leveransplaner, inläsning av avtal och priser. Ansvaret omfattar även löpande dialog med beställande enheter, utbildning och upplägg av nya medarbetare i systemet.
I tjänsten ingår även övriga projektlednings- och inköpsrelaterade arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en analytisk, resultatinriktad och självgående person med god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. Du besitter en hög grad av servicekänsla och har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
Vi ser gärna att du har akademisk examen motsvarande 120/180 poäng inom affärsutveckling, ekonomi, inköp, logistik alternativt relevant kunskap och erfarenhet förvärvad på annat sätt och som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.
Tidigare erfarenhet att arbeta med mål- och nyckeltal samt identifiera och driva förbättringsförslag på inköpsområdet är meriterande.
Att du är en van presentatör som har goda kunskaper i BI-verktyg, Excel och Powerpoint ser vi som en självklarhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande men inget krav.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf. Personalchef Monica Sjölin
0472-152 20
Personalkonsult Frida Bratell
0472-15205
Kanslichef Lisa Åberg
0742-15024
IT-chef Lasse Johansen
0472-155 06
Personalassistent Sandra Erlandsson
0472 – 150 31