OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsanalytiker
Vi söker en inköpsanalytiker till Postnord i Solna. Här kommer du arbeta med att aktivt bidra till att uppnå en utmärkt inköpsverksamhet genom att genomföra inköpsanalyser och utveckla arbetet kring detta. För att vara aktuell för denna spännande tjänst krävs att du har ett par års relevant arbetslivserfarenhet som inköpsanalytiker eller likdanande roller och har goda kunskaper i svenska eller danska. Utöver detta behöver du ha mycket god systemvana och mycket goda kunskaper i Excel. Låter den här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid, Start senast 2018-10-01 med uppdragslängd till och med 2019-04-30, med god chans till förlängning, det finns även god möjlighet till överrekrytering till vår kund. Arbetstider, 8-17 med stor möjlighet till flex, du styr din dag själv.
Arbetsbeskrivning:
I din roll som inköpsanalytiker kommer du ha chans att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för spendanalysen och samarbetar med andra analytiker med att stötta Category Managers och Sourcing Managers i deras kategoriarbete och upphandlingar.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Genomföra analyser inom kategoristyrningsarbetet, upphandlingar och hållbarhet i leverantörskedjan.
• Ansvara för marknadsanalyser, finansiella analyser, utvärderingsmodeller och utvärdering av anbud, etc.
• Löpande rapportering av KPIer, besparingar, soucingprojekt, leverantörstrohet och hållbarhet i leverantörskedjan.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Universitets- eller högskoleutbildning inom tex industriell ekonomi eller annan relevant utbildning.
• Några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter på inköps- eller ekonomiavdelning.
• Väldigt god svenska eller danska i såväl tal som skrift.
• Väldigt goda kunskaper i Officepaketet, speciellt i Excel
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Likt dina andra analytikerkollegor i gruppen så är du driven, tycker om att samarbeta, självständig och självklart noggrann. Låter den här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss och trivas med dina kollegor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-09-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Lina Westerberg. lina.westerberg@randstad.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström