OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Vi arbetar för en hållbar framtid med rent dricksvatten, friska vattendrag och hav, för nuvarande och kommande generationer. Vi är en del av landets viktigaste livsmedelsproducenter och miljövårdsföretag. Med utgångspunkt i Agenda 2030 försörjer vi Halmstads och Laholms kommuner med dricksvatten och ser till att det vatten vi släpper ut är fritt från gifter och föroreningar.
Vill du vara en del av en organisation som erbjuder arbetsglädje, delaktighet och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara med och påverka utvecklingen av miljön och samhället i våra två växande kommuner?
ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsansvarig ansvarar du för att driva och utveckla inköps- och upphandlingsarbetet inom företaget. Du kommer att leda företagets inköpsråd, som är den sammanhållande funktionen för inköps- och upphandlingsfrågor. Du kommer även att fungera som organisationens expert, rådgivare och stöd i inköps- och upphandlingsfrågor.
Då Laholmsbuktens VA AB ägs av Laholm- och Halmstad kommun, kommer inköpsansvarig att vara länken mellan ägarkommunerna i inköps- och upphandlingsfrågor. Företaget upphandlar genom samordnade upphandlingar tillsammans med ägarkommunerna, men genomför till stor del egna upphandlingar. Som inköpsansvarig kommer du självständigt genomföra kvalificerade upphandlingar av varu-/tjänster och entreprenadupphandlingar tillsammans med referensgrupper från verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, alternativt teknisk utbildning, eller annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav. Du har även minst fem års erfarenhet av arbete med upphandling eller strategiskt inköp i offentlig sektor och du har stor kunskap inom LOU, LUF, AMA, ABT 06, AB 04, ABK 09 och allmänna bestämmelser och övriga lagar och regelverk som styr offentlig upphandling.
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning och kan driva upphandlingsprocesser från start till slut. Det är meriterande om du har arbetat med upphandlingar med inriktning på entreprenader och/eller konsulter.
Affärsmässighet är en viktig egenskap att ha med sig i rollen som inköpsansvarig. Du har erfarenhet av mängdförteckningar och kostnadsdrivande faktorer inom entreprenadupphandling. Du har god förmåga att fatta snabba, tydliga beslut och tar ansvar för åtgärder och projekt. Du tar initiativ, agerar med självförtroende och arbetar självständigt.
Du visar förståelse för hur en fråga kan vara en del av ett större sammanhang. Du arbetar strategiskt för att förverkliga organisationens mål, genom att fastslå och utveckla strategier.
Vi värdesätter god kommunikationsförmåga, initiativförmåga och flexibilitet. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft.
B-körkort är ett krav.
Laholmsbuktens VA tillämpar rökfri arbetstid.
Rekrytering kommer att ske löpande, se till att få in din ansökan så snart du kan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.